fbpx

איך יוצרים חיים של הצלחה?

אם נסכם למשפט אחד, פשוט, את כל מה שאנחנו רוצים בחיים –  נוכל לומר שאנחנו רוצים להרגיש טוב ולהצליח. להרגיש טוב ולהצליח בזוגיות שלנו, בהורות שלנו, בעסק שלנו, בעבודה שלנו. לא פגשתי אדם שהתמלא בתחושת הצלחה ולא הרגיש טוב. אך מהי הצלחה בחיים? והאם ההצלחה בחיים היא שגורמת לנו להרגיש טוב?.

במילון פירוש המילה הצלחה הוא הישג של משהו מתוכנן, הישג מרשים, פרסום, עושר, עוצמה, משהו שמתגשם כפי שתוכנן או כוון. במילון של מילים נרדפות מצאתי את המילים רווחה, שפע, עלייה, ברכה, מזל טוב, זכייה, ניצחון. ואיך כל זה קשור לתחום של אימון אישי בתל אביב אימון אישי ברחובות  או אימון אישי בכלל? 

שאלתי קרוב למאה אנשים שונים מהי ההצלחה הכי גדולה בחייהם עד כה. באופן מפתיע רב התשובות שקיבלתי נגעו להורות או למערכות יחסים זוגיות. בהתייחסות לחוויית ההצלחה אנשים השתמשו במילים שהיו רחוקות מההגדרה המילונית של הצלחה. המילון וכך גם האוטומט שלנו מייחס הצלחה לדברים שכשיש לנו אותם אנחנו רוצים להשיג יותר משכמותם. כל אלו הם תוצאות נעימות, רגעיות, אך אין קשר ביניהן לבין הרגשה טובה או חווית הצלחה מתמשכת.

להשיג מטרה שתכננו זה מהנה, אך לאחר ההישג, לאחר ששוכחים את ההתמודדות עם הקושי, תחושת ההנאה יורדת. כל דבר שנשיג, ככל שרצינו אותו, יפחית לנו את ההתרגשות בהשגתו שוב, כאימרה המקסימה: הסיפוק הוא המוות של התשוקה. כך שעלינו לבחור שוב ושוב מטרות חדשות, שוב ושוב ליצור שינוי על מנת לייצר תשוקה.
כשאנחנו בתשוקה למשהו, בדיוק כמו בהתאהבות אנחנו משקיעים, אנחנו מתמסרים, אנחנו מכורים. לא נמצא האדם שיצליח להפריד זוג מאוהב, שיצליח להשפיע עליו בביקורת. בני הזוג לא זקוקים לאישור. האם יעלה על הדעת כי אדם מאוהב יצפה להשיג משהו בזוגיות כדי לא לקחת בה חלק יותר? זו אובססיה עיוורת, בהתמסרות מוחלטת לכאן ועכשיו.

מתי לאחרונה הייתם מאוהבים? איך ניתן להיות באותו מצב לאורך זמן? זה אפשרי בכלל? הקושי הגדול שלנו הוא לשמור על התשוקה הזו כשמגיעים המכשולים והקשיים שבדרך. מעט מאוד זוגות מרגישים תשוקה לאחר שתמה תקופת ההתאהבות. פגשתי אמהות רבות שהיו מאוהבות בילדיהן הרכים והרגישו משמעות רבה לצד היסורים, הכאב, אבל תשוקה – זו ממש לא המילה לתאר את התחושה שחוו. כך גם בעלי עסקים רבים שככל שחולף הזמן מפתיחת העסק שלהם הם מתעייפים, מקהים את החושים. ישנם מעט מאוד אנשים שאתה פוגש בסוף יום עבודה ונראים רעננים ושמחים. במפגש עם מעט מאוד אנשים אנחנו אומרים לעצמנו, הלוואי והיתה לי האנרגיה שיש להם. רובנו מרגישים שלא "קורצנו" מהחומר הזה של לחיות חיים של תשוקה והצלחה. רובנו מתקשים להתמודד עם קשיי היום היום ולא מצליחים לקבל על עצמנו את עול המשמעת של עמידה במילה ואז אנחנו מרגישים שהתשוקה נעלמת ואיתה ההצלחה.

הפתרון לכך טמון בשילוב של שתי מילים שביום שגיליתי את הדמיון ביניהן, נתמלאתי התרגשות. שתי מילים שמבטיחות לנו שנרגיש טוב ומלמדות אותנו איך להצליח בחיים. המילים הן משמעת ומשמעות. אם נפעל רק במשמעת ונשיג מטרות שנציב לעצמנו, כאמור לא מובטחת לנו תחושת משמעות ותשוקה. אם נפעל מתוך משמעות בלבד ולא נעמוד במילה שלנו, לא נרגיש תחושת הצלחה. השילוב של חיים שיש בהן משמעות, תשוקה והתלהבות לצד עמידה במילה וביצוע משימות בדרך שתוביל אותנו להגיע בדיוק לאן שאנחנו רוצים, זהו השילוב המנצח. על מנת ליצור לעצמנו חיים של הצלחה עלינו לעמוד במספר עקרונות אוניברסליים של חשיבה, שפה והתנהגות. עקרונות של אחריות, בחירה, אקטיביות, בהירות, חיוביות ודיוק. אך לצידם עלינו לזהות את נוסחת ההצלחה והמשמעות הפרטית שלנו. על מנת לחיות חיים שיש בהם הצלחה ושמחה עלינו לבחור בערכים שייצרו עבורנו הצלחה ושמחה ולעמוד בהם. בעצם העמידה באותם ערכים, כאשר יש הלימה מוחלטת בין ההתנהגות שלנו לערכים שבחרנו, הפכנו לאנשים מצליחים.

עכשיו הזמן לברר : איך תדעו אם אתם מנהלים חיים של הצלחה

למאמרים נוספים על הצלחה בחיים לחצו כאן

כתיבת תגובה