fbpx

שלב ב' – איך להאמין מחדש בזוגיות?

יש לנו נטייה לשחזר דפוסים אישיים וזוגיים מכשילים. שוב ושוב אנחנו נכנסים לאותם תפקידים, מתמודדים עם אותם קשיים. לצד זה זוגיות חדשה יכולה להיות הזדמנות מתקנת לחיים עם אהבה והגשמה אישית וזוגית. ייעוץ זוגי בכלל וייעוץ זוגי בתל אביב בפרט יכול להחזיר את האמונה בזוגיות.

הפגישה בין דורון לנורית, הייתה הבטחה לזוגיות מלאה ומספקת. הם הרגישו אהבה, חברות, משיכה ואפילו יצרו עבודה משותפת.

לאחר שנה וחצי של מגורים  משותפים מיסדו השניים את הקשר ביניהם.

כמו בכל זוגיות , גם לדורון ונורית היו חילוקי דעות שהתבררו  עם הזמן כקשיים במתן אמון הדדי,

שהכניסו את השניים למעגל של פגיעות ותחושות נטישה קשות.

כמו כולנו, דורון ונורית הגיעו לקשר עם דפוסים אישיים אותם הכניסו לקשר ביניהם.

דורון שחווה חוויות מסכלות של בגידה באמון ,ונורית כמי שחוותה נטישות רבות בחייה. כמו בקשרים קודמים שוב דורון הרגיש שנורית לא עומד לצידו, שהיא לא שומרת על האינטרסים שלו ואף פוגעת בו. גם נורית, בדיוק כמו בקשרים קודמים היתה עסוקה כל הזמן בפחד שלה שדורון יעזוב אותה. היא ביקשה שוב ושוב אישורים לאהבתו, חיזוקים לכך שהוא רוצה להיות איתה אך בפועל הרחיקה אותו ממנה.

איך למרות ניסיון העבר וחוויות התסכול מאמינים מחדש ובונים משהו אחר? האם ייעוץ זוגי בתל אביב יכול להוות פתרון עבור זוגות אלה?

נוף ילדותינו ובגרותנו הוא מי שאנחנו – עלינו להבין כי באופן בסיסי וראשוני המשפחה הגרעינית לתוכה גדלנו מעצבת אותנו, מטמיעה בנו ערכים ,תפקידים, שמחות ותסכולים. מערכות היחסים בחיינו מאוששות ו/או שוללות אותם,וכל זאת אגב הצלחות וכישלונות. הבנה זו מסייעת לקבל את הייחודיות , השונות והנפרדות של כל אחד מאיתנו בזוגיות – אני תולדה של נוף חיי בראש ובראשונה, ועם מטען זה אני בונה את המערכת הזוגית שלי.

הקשבה אקטיבית-  הקשבה אקטיבית היא הקשבה שמאפשרת לכל אחד מבני הזוג להקשיב ולהבין את המקום הרגשי שבו בן זוגו נמצא. התעניינות אמיתית בחוויות העבר,  באמונות, בערכים ובניסיון האישי של כל אחד מבני הזוג, אינה מתערבת, שופטת ומשיאה עצות.

בניית "גשר התקשורת" בין העבר להווה-  בניית גשר משותף , רחב, רך וגמיש המאפשר גם מעידות קטנות, המבוסס על תקשורת כנה, גלויה ורוחב לב אמיתיץ

מתוך שלא לשמה תגיע לשמה  להחליט להאמין גם אם זה נראה כנגד כל סיכויי. החלטה נותנת לנו את האורך רוח והסבלנות להם אנו זקוקים .

דורון ונורית בחרו להאמין מחדש. הם למדו להכיר ולזהות את הדפוסים של עצמם ושל בן/בת זוגם. הם למדו אף לעזור האחד לשניה לזהות בזמן אמת את הפעולה הנובעת מאותם דפוסים. דורון ונורית למדו לשנות את האוטומטים שלהם בקשר וליצור דפוס חדש, אחר.

זה זמן טוב לקרוא איך משנים דפוסים במאמר הבא

 

כתיבת תגובה