fbpx

אימון אישי בתל אביב – איך מקבלים החלטות בקלות?

אימון אישי בתל אביב – קבלת החלטות

לכולנו יש לפחות החלטה אחת שאנחנו “תקועים” איתה. הפחד לעשות טעות, להיכשל, להתמודד עם התגובות של הסביבה, הקושי להניע את עצמנו לצאת מהמוכר, גורמים לנו להאמין שככל שיעבור זמן “נתבשל” להחלטה. בפועל, ככל שעובר זמן מתווספים לנו היבטים של בעד -נגד ואנחנו רק מבזבזים עוד ועוד אנרגיה, ממשיכים להיגרר במקום להוביל את חיינו ומשלים את עצמנו שיגיע הרגע ה”נכון”.

באימון אישי בתל אביב, אנחנו לומדים עקרונות שעוזרים בקבלת החלטות

אז מהם העקרונות שחשוב להבין כדי לקבל החלטות במהירות ובקלות?

 1. אין דבר כזה החלטה נכונה – אם יש ביכולנו לדעת מהי ההחלטה הנכונה זה אומר שאנחנו יכולים לנבא את העתיד. הרי אי אפשר לדעת מהם הקשיים שנתמודד איתם, מה יהיו הרווחים שלנו, מה נרגיש, מה נחשוב. אנחנו מתקשים להחליט לגבי תחומים בהם לעולם לא נוכל לדעת מה “נכון” לנו עד שלא נהיה שם. כמו כן לעולם כשיהיה לנו קשה וכואב נחשוב שלא קבלנו את ההחלטה ה”נכונה”. אנחנו נטעה לחשוב שבגלל שלא “זורם” לנו, בגלל שיש מכשולים, אנחנו לכאורה מקבלים סימן לכך שקבלנו החלטה שגויה.

 2. החלטות הן לעולם רגשיות ולא ראציונליות – לא משנה כמה טבלאות של בעד ונגד נכין, לעולם נקבל את ההחלטה מתוך התחשבות במונחים של רווח והפסד לטווח הקצר. כלומר נלך עם הרגש שלנו. כמו כן תמיד נייחס חשיבות גדולה יותר להפסד מאשר לרווח. זו התנהגות אנושית שמאפיינת אותנו בקבלת החלטות בכל תחום אבל משום מה נח לנו לחשוב שאנחנו הגיוניים ושקולים. מה שגורם לנו לבזבז שעות רבות על מחשבות ובדיקות סרק.

3. המצפן היחיד שלנו הוא הערכים שלנו – אין החלטה “נכונה” אבל יש החלטה שעומדת בהתאמה או בניגוד לערכים שלנו. לדוגמא יהיה לנו קשה לעבוד במקום שמבקש מאיתנו לשקר אם אנחנו מאמינים בהגינות ויושר. לכן נוכל ליהעזר בבחינת הערכים שלנו כאשר אנחנו מתקשים בקבלת החלטה. מתעוררת בעיה כאשר ערכים מתנגשים. כי מה אם אני מתחברת לערך “משפחה” אבל גם ל”הגשמה עצמית” ויש התנגשות בין השניים. ובכן הפתרון לכך טמון בסעיף הבא.

4. העיקרון החשוב ביותר הוא כאשר יש התלבטות בה 50% לכאן ו50% לכאן עלינו לקבל החלטה, לא משנה איזו, אבל לקבל החלטה כמה שיותר מהר. הזמן הוא האויב הכי גדול במקרה הזה. חשוב לזכור שמכל החלטה אפשר לחזור (למעט מהבאת ילדים לעולם…). עלינו לאפשר לעצמנו לחזור מההחלטה אבל אך ורק במועד קבוע מראש שאינו תלוי בקשיים, בנסיבות, ברגשות או מחשבות. כלומר לתת מספיק זמן להתמודדות, להתמסרות, על מנת שלא נחזור אחורה ברגע שמתעורר קושי.

קבלו שני תרגילים שיסייעו לכם לשכלל את שריר קבלת ההחלטות:

1. כל יום למשך חודש נקבל החלטה בבוקר לגבי דבר מה שעוד לא עשינו בעבר. כל יום בעקביות. החל מפעולות קטנות כמו לחבוש כובע או לשתות מיץ טבעי, להתקשר למישהו אהוב, להגיד משהו שלא העזנו להגיד וכן הלאה. העניין הוא לתרגל את שריר קבלת ההחלטות ולאמן אותו לקבל החלטות במהירות ובקלות.
2. להכין רשימה של כל ההחלטות הפתוחות שלנו ולקבע מועד בו נקבל החלטה. כלומר לא להשאיר אף התלבטות פתוחה ולחיות חיים שבהם אנחנו לא מבזבזים אנרגיות ומשאבים על כלום בעצם. לחיות בלי רשימות על רשימות פתוחות משחרר מדאגות, מלחצים ומאפשר לנו להצליח יותר.

 

אם אהבתם את הפוסט ואתם רוצים לחוות אימון אישי בתל אביב או ברחובות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתיבת תגובה