fbpx

למה את/ה בקשר זוגי או רוצה קשר זוגי? ומה קורה כשתכלית הקשר הזוגי שלך לא מתקיימת?

מהי תכלית הקשר הזוגי עבורך? כשאני שואלת אנשים מהי מטרת הקשר הזוגי שלהם אני שומעת תשובות שונות: שיעור לחיים, שותפות במשימות, בניהול הבית, הוא מפרנס ואני מטפלת, להוליד ילדים ולגדל ילדים, להרגיש אוהב ונאהב, להוות תמיכה ופרגון הדדי, לרפא את פצעי העבר, לשמש עדות לחיי, למלא חלל וריקנות, להיות בנתינה, לקבל אנרגיה של חיות.

מטרות שונות שאנחנו רוצים להשיג מתוך הקשר הזוגי. אבל האם שאלנו את עצמנו פעם את השאלה הזו? האם בן או בת הזוג שלנו יודעים מה תכלית הקשר עבורנו? האם אנחנו יודעים מהי התכלית שלו או שלה?

מה קורה כשהתכלית לא מתקיימת?

אני מרגישה בדידות, הוא לא רואה אותי, לא מבין אותי, יש לי מועקה, אני בריקנות, בחלל. הוא לא ממלא את התכלית שהוא אמור למלא. היא לא מכינה לי אוכל, היא לא עובדת, היא לא רוצה לקיים איתי יחסי מין, היא לא ממלאת את תכלית הקשר עבורי. המפגש עם התסכות הזה מעלה רגשות שמאוד קשה להכיל. ההסכם (שלא דובר אף פעם) מופר ואני מרגישה נבגד/ת. וכמו בכל רגש שקשה לנו להכיל אנחנו אנחנו נוהגים לתקוף או להתרחק. אנחנו כועסים, רבים או שיוצרים ניכור ומרחק כדי לא להתמודד עם הרגש הקשה. אפשרות נוספת היא שאנחנו עושים את זה מול עצמנו. כשאנחנו מרגישים חלל,ריקנות, בדידות, אנחנו מחפשים "פלסטרים" ומתרחקים מעצמנו או מזיקים לעצמנו. אנחנו עושים דברים כדי לא להתמודד על הרגש הקשה, אנחנו אוכלים, רואים טלויזיה או שותים בכמויות לא סבירות, כל אחד ותחומי ההתמכרות שלו.

התכלית יוצרת מערכת של ציפיות שהופכת עם הזמן לדרישות ואם אנחנו לא מדברים על הרצונות שלנו אנחנו מקיימים קשר של שליטה. אני רוצה שהיא "תספק" לי מין אז אני אעשה משא ומתן סמוי ואסכים לנקות את הבית אחרי שהיא תסכים לתת לי מין. אני רוצה שהוא יהיה הגבר המפרנס והמוביל אז אני אתן לו להרגיש "גבר גבר" ואז הוא יתן לי את זה. מערכת של משחקי שליטה. תמיד יש צד אחד ששולט בשני. האחד משיג את התכלית והשני לא.

אז מה עושים?

ראשית מזהים מהי התכלית שלנו משתפים את בן/בת הזוג או נעזרים בידיעה הזו בבחירת בני הזוג שלנו העתידיים שלנו.

מזהים בזמן אמת מתי התכלית לא מתקיימת ובמקום לכעוס או להתרחק לנצל את ההזדמנות הזו להתקרב.

לבדק מהן נקודות המפגש של תכליות הקשר שלנו וליצור הסכמים של שיתוף פעולה במקום שליטה.

לבחון את האפשרות למלא את התכלית בלי קשר לזוגיות. ככל שנשתכלל ומול עצמנו נספק לעצמנו את הדברים החשובים לנו, נכנס פחות ליחסים של תלות.

כתיבת תגובה