fbpx

מדוע רק אחוז קטן מאוד מהמטפלים ברפואה משלימה עובדים בתחומם?

רוב המטפלים ברפואה משלימה מוצאים את עצמם לומדים בסדנאות למטפלים עוד ועוד כלים חדשים לפיתוח שכלול מיומנויות הטיפול. במבחן המציאות מעט מאוד מטפלים מתפרנסים בכבוד מתחום הטיפול. מטפלים רבים עובדים בעבודה נוספת מתוך תקווה ואמונה שכשיגיע הרגע המתאים הם יעסקו אך ורק בטיפול. אחרים משקיעים את זמנם בלימודים מתוך אמונה שאם יהיו מטפלים עוד יותר טובים יבואו יותר מטופלים.

האם יש קשר בין לימודים לפרנסה? האם יש תזמון מתאים? כמו בכל תחום אחר בחיים, התשובה היא לא. האם בעלי העסקים המצליחים הם אלו שלמדו יותר, האם הם אלו שחיכו לרגע המתאים? בעלי העסקים המצליחים ביותר הם אלו שקידמו רעיון בנלהבות, בנמרצות ועבדו יום ולילה על מנת ללמוד עוד ועוד מכישלונותיהם בדרך להצלחה.

שלשת האמירות השגורות בפי מטפלים ברפואה משלימה הם : "אני לא בטוח שזה מה שאני רוצה לעשות", "אני לא מספיק טוב", ו"אני לא יודע איך לשווק". יש כמובן גם את אלו המשמיצים שיטות כאלו ואחרות, בדרך כלל את אלו הפופולאריות יותר בתקופה הנדונה. בדיוק כפי שהשמיצו את תחום האימון עת הגיח לארצנו וכבש בסערה אנשים וארגונים כמהים לשינוי.

רבים מהמטפלים ברפואה משלימה סבורים שהעיסוק בטיפול באנשים הוא שונה בתכליתו מרב העיסוקים האחרים. במהותו מדובר בנתינה, במקום פנימי ועמוק של היכרות מרגשת בין אנשים שמצמיחה בדרך כלל את שניהם. "לטפל זה מהלב", "לטפל זה יעוד", "לטפל זה כבוד", הרבה כבוד. ובכן המצרך הנדרש בניגוד למקובל לחשוב הוא קצת צניעות. האם יש באמת הבדל בין מטפל ברפואה סינית לבין מוסכניק, האם יש הבדל בין מאמן אישי לבין עורך דין רשלנות רפואית, או מוכר גלידות בחוף הים?

מה שמשותף לכל בעלי העסקים הקטנים הללו הוא:

ראשית שכולם בעלי עסק, עובדה שמטפלים ברפואה משלימה לעיתים מתכחשים לה
שנית כולם נותנים שירות או מוצר תמורת כסף.

שלישית ומה שמהווה החסם העיקרי להצלחת העסק, לכולם תחומי עיסוק שהם אוהבים יותר וכאלו שהם אוהבים פחות. כולנו מתיימרים להיות במקום שאנחנו אוהבים, במקום שקל לנו, במקום שיש לנו הזדמנות לבטא את מי שאנחנו. אבל גם לא כל מוסכניק אוהב לדבר עם לקוחות זועמים או עם לקוחות בכלל ואהבתו הגדולה היא לגיר, למנוע, לריחות השמנים ולפתרון בעיות טכניות, גם לא כל עורך דין אוהב לעסוק בניירת המתלווה לכל תיק שהוא מטפל בו וגם מוכר הגלידות בחוף הים לא תמיד נהנה לחזור ולמלא את הצידנית שלו בסחורה חדשה.

מטפלים ברפואה משלימה ומאמנים מתיימרים לסייע לאנשים להתמודד עם קשיים, להתמודד עם פחדים, מחשבות ואמונות שתוקעות אותם מלעשות מה שהם חולמים עליו, לעיתים גם לחלום בכלל. הם עוזרים לאנשים להגדיר לעצמם מה הם רוצים לעשות, להאמין שהם מספיק טובים לעשות אותו ולרכוש ולשכלל מיומנויות על מנת לבצע זאת. אז איך זה שהם נכשלים בביצוע המשימה הזו עבור עצמם? מה לא עובד פה? איך זה שמוסכניק מצליח ואני כמטפל לא מצליח? איך זה שעורכי דין מצליחים? ומוכרי גלידה? ובכן בחינה קצרה במציאות חיינו תגלה שגם אלו לא מצליחים. אחוז נכבד מהמוסכניקים, מעורכי הדין ומוכרי גלידות פשוט לא מצליחים, כמו רב העסקים הקטנים שנפתחים כל שנה בישראל.  חלקם הולכים להיות שכירים, חלקם משנים את תחום העיסוק בתקווה שהמזל הפעם יאיר להם פנים וחלקם הקטן ממשיך למרות הכישלונות החוזרים.

אז מה מבדיל בעלי עסק מצליחנים מאחרים? איך אפשר להפוך מטפלים ברפואה משלימה לבעלי עסק מוצלח? התשובה טמונה בשילוב בין ארבעה גורמים קריטיים:
1. ההבנה שיש דברים קשים, מעצבנים, מפחידים שיש לעשות.
2. ההבנה שעקביות ואורך רוח בונים הצלחה מתמשכת.
3. ההבנה שאין קשר בין פיתוח כישורי הטיפול שלי לתוצאות העסקיות שלי.
4. ההבנה שאני בעל עסק, כמו כל בעל עסק אחר.

מכאן על מנת להתפרנס בכבוד כ מטפלים ברפואה משלימה עלינו להתחיל לחשוב על עצמינו כעל מוכרי גלידה. מזיעים, מתרוצים, מתאמצים, ולפעמים בכל כמה שעות טובות יש רגע של חסד קטן בו יש לי שיחה עם אישה יפה, או שמישהי מגיעה וקונה את כל מה שנשאר לי או שאני יושב לי על כיסא נוח, מתרווח ואוכל את הארטיק האחרון שלי.

כבעל עסק עליי לבצע עשרות פעולות שיווק ומכירות בכל שבוע, בייחוד בתחילת הדרך. פעולות שיבססו אותי כעסק יציב הפועל תוך התבססות על לקוחות חוזרים והמלצות של לקוחות מרוצים. על מנת להגיע לשלב זה, נדרשות בממוצע שלוש שנים. לנגד עיניהם של רב המטפלים ברפואה משלימה עומדת דמותו של מטפל פעיל במיוחד, שהקליניקה שלו שוקקת חיים ולקוחות ולא ברור איך הוא עושה את זה כשהוא לא השקיע דבר בשיווק, בדיוק כמו אותו עורך דין מוצלח. המטפל הזה, יחיד סגולה שבזכות כריזמה אישית יוצאת דופן ויכולת תקשורתית גבוהה, חריצות ומוכנות לעבודה סביב השעון או קסם אחר שעובד לו עושה עבורו את העבודה השיווקית באופן עקיף.

רב המטפלים ברפואה משלימה בתחילת דרכם כדאי שיבחרו באחת האופציות הבאות :
1. לעסוק לפחות חמישים אחוז מזמנו בשיווק ובמכירות.
2. לשלם למישהו שיעשה עבורו את פעולות השיווק והמכירות.
3. להתאגד עם עוד מטפלים ולחלק את הנטל המעשי והרגשי.
4. לבצע פעולה פופוליסטית שתקפיץ אותו כמה שנים קדימה – ספר רב מכר, סיפור אישי יוצא דופן, טיפול מוצלח ב"סלבריטי" ואפילו טיפול במרכז עירוני מוכר הם דוגמאות לכך.

כן וחשוב להאמין בעצמנו, חשוב לזמן מציאות בהירה וחדה לגבי מה אנחנו רוצים עבור עצמנו, חשוב גם לדעת באופן חד משמעי מה יש לנו לתת כמטפלים ברפואה משלימה, מהו הערך המוסף הייחודי שלנו ולהגדיר דברים רבים נוספים לפני שמבצעים פעולות אלו ואחרות. כל אלו נותנים הרגשה נהדרת, מוטיבציה, מיקוד ובהירות ופותחים דלת פנימית שפותחת דלת חיצונית להצלחה כלכלית. אבל בלי פעולות חוזרות ונשנות של קידום העסק שלנו ייקח לנו הרבה מאוד שנים לייצר מעגל חוזר של מטופלים מרוצים שחוזרים שוב ושוב ושולחים את מכיריהם אלינו.

הכול אפשרי, כל המטפלים ברפואה משלימה יכולים להגשים את חלומם להיות בעלי קליניקה פעילה ומרובת מטופלים. כל המטפלים ברפואה משלימה יוכלו להתפרנס בכבוד רב אם רק יבינו כי הם גם בעלי עסק.

אם אתה מטפל/ת שרוצה לעבוד בתחומך התקשר/י 050-7417040

כתיבת תגובה