fbpx

מיניות כמרחב לשינוי – למה דווקא מיניות יכולה להיות מפתח לשינוי?

זה הרי ברור שכאשר אנחנו חושבים על מיניות , אוטומטית נחשוב , על הזמנה להתפרעות .הנאה, פיתוי ואפילו אהבה.זה זה אפילו סוג של קונסנזוס.

מבט זריז בשלטי חוצות, בתמונות הדוגמניות והדוגמנים המתנוססים על השלטים, במראה, לבוש, מבט פתייני, מעביר לנו את המסר החברתי הנורמטיבי האומר- אפשר ומותר ליהנות ממין. הן לנשים והן לגברים. המעניין הוא שדווקא בנושא זה אין כל אפליה. אין כל הבדל. מגמה חברתית זו שונה לחלוטין  מהסגירות, העמדת הפנים, ההתחסדות שאפיינה אותנו כחברה, עד לא מזמן..

המסר לגבי נושא המיניות מתאפיין בכמה מישורים:

  1. תפיסה עצמית מינית- אפשר, חשוב, מותר ואפילו ורצוי להיות מושך מינית לבני המין השני או אותו מין.
  2. תהיו "טובים" במיטה– אין כל חטא בלענג את בן /בת הזוג שלכם. ההיפך הוא הנכון.
  3. ביטוי עצמי מיני- ביטוי מיני הוא רצוי ומבורך כמה שיותר- יותר טוב. בטאו עצמיכם מינית, את הרצונות, החשקים בכל דרך אפשרית וללא מחסומים.

הביטוי המיני מתייחס הן לאני העצמי כלומר לעצמינו- אוננות, מחשבות, פנטזיות, כמה אנחנו מחוברים לפנטזיות ולתשוקות שלנו- ללא אסור ומותר. וכמובן, כלפי הפרטנר למיטה שלנו- מה מידת החופש שלנו מול/ה לבקש את הזמן, הקצב ואת מה שמענג אותנו- שיתוף בפנטזיות וכו.

החיבור בין מיניות למרחב לשינוי

אז מה קרה? מה השתנה?

  1. 1. המושג שיוויניותהחיבור בין מיניות למרחב לשינוי הוא מושג חדש. הייתי אומרת אפילו ראשוני. הוא תולדה של שינוי והתפתחות מינית ורגשית הן של נשים והן של גברים. מושג זה מביא בתוכו מאז הפמניזם משב רוח רענן כי הכניס לתפיסה המינית את המושג שיוויניות. הן חברתית, כלכלית והן מינית. כלומר הזכות להתענג ולבקש להגיע לסיפוק מיני הוא היום נחלתם של גברים ונשים.
  2. 2. דרישה/צורך- דווקא מקרב הגברים נשמעת בקשה, כמיהה ואפילו דרישה, לנשים להביא ולהביע את רצונן המיני. מה שלא היה בעבר. נשים נתפסו יותר כאובייקט מיני ולא כישות מינית עצמאית.

כלומר המסקנה היא שדווקא באמצעות המרחב המיני יש היום לגיטימציה לביטוי מיני מה שלא קיים בתחומים אחרים. בתחום המיני יש צורך הדדי לביטוי מיני מלא, חברתית ונורמטיבית. יש את הלגיטימציה, כנורמה חברתית וזאת הסיבה לכך שאם במרחב זה נצליח לשנות את התפיסה ונוציא מהכוח לפועל את מי שאנחנו נצליח לשנות בתחומים נוספים.

איך נעשה את זה?

  1. ביטוי של המיניות ללא כל ביטול של העצמי. לעשות את מה שמענג אותי וכל מה שלא, להוציא משימוש.
  2. מיניות כביטוי האני שלי- שיתוף מלא הרצונות שלי ובצרכים
  3. מיניות כחלק מאינטימיות גבוהה רמת שיתוף גבוהה לגבי רצו, צורך, תדירות וכו,.שיש בה יכולת הכלה, הקשבה ללא שיפוטיות. והיענות לפי היכולת הרגשית והגופנית.
  4. חופש מלא- יכולת לבטא הנאה בדרכים מגוונות- צחוק, צעקה אנחה וכו.

 ולסיכום: אם זה לגיטימי, אטרקטיבי נורמטיבי בסקס, מה שהיה לא מכבר טאבו- מתבקש להיות לגיטימי גם במרחבי החיים השונים.

 אהבתם את המאמר? – בואו לקרוא את המאמר שלי על זוגיות כמנוף להצלחה

כתיבת תגובה