fbpx

איך להעלות את הביטחון העצמי ולהיות אסרטיביים?

איך להיות אסרטיביים

ועם ביטחון עצמי גבוה?

התשובה במשפט אחד – עושים בדיוק ההיפך ממה שהמח שלנו, הלב שלנו והחושים שלנו יכוונו אותנו לעשות.

1.האוטומט שלנו יגיד לנו להסתיר את הפגמים שלנו. חלילה שיראו אנשים שאני לא יודעת להתלבש, שאני שמן, שאני מצולקת, שאני חלש, שאני מרובעת, נוטה למצבי רוח….וכן הלאה. אנחנו משקיעים הרבה מאוד אנרגיה כדי שיחשבו שאין לנו חולשות, כדי שיחשבו שיש לנו ביטחון עצמי.
בפועל זה בדיוק הפוך – ככל שנהיה חשופים לעולם ולא נתבייש בעצמנו, כך נשדר יותר ביטחון, כך נרגיש יותר בטוחים בעצמנו.
2.האוטומט שלנו יגיד לנו להיזהר, להישמר מלהיפגע, מלקבל דחייה. המח שלנו יקבל תשדורת קבועה, אל תעיז, אל תג#1494;ים, אל תעשה דברים שעלולים להביא אותך למקום הקשה, הכואב של חולשה, חוסר אונים, פגיעות. לצד הבהלה מהרגשות הללו יש גם הסתרה שוב, כי רגשות כאלו נתפסים אצלנו עדויות לחוסר מושלמות, לחוסר בביטחון עצמי.
בפועל זה בדיוק הפוך – ככל שנעשה טעויות, ככל שלא ניבהל מהטעויות ונמשיך הלאה, כך נרגיש בטוחים ביותר בעצמנו. כך העולם יתפוס אותנו כמעיזים, כעוצמתיים, כאנשים עם ביטחון עצמי גבוה. ככל שנסכים להרגיש כאב, צער, חולשה, כעס, ועוד רגשות שנתפסים כקשים, ככל שלא ניבהל כשאנחנו מרגישים את אותם רגשות, כך נרגיש עם ביטחון עצמי גבוה יותר.
3.האוטומט שלנו יגיד לנו לברוח או לתקוף כשאנחנו מרגישים מאויימים. מישהו כועס עלינו ואנחנו תוקפים או נאלמים. מישהו דוחה אותנו ואנחנו מענישים את עצמנו או מותרים על עצמנו. מישהו גורם לנו להרגיש שהוא יודע יותר מאיתנו ואנחנו נכנסים למאבק כוחות או מוותרים מראש. כלומר מרגישים ומשדרים חוסר ביטחון.
עלינו לפעול בניגוד לשלושת האוטומטים האלה, לפעול באסרטיביות: דרך מחשבה, הרגשה והתנהגות של הובלה, של לקיחת אחריות, של התמודדות.

 

קבלו שלוש טכניקות שיסייעו לכם להפוך להיות אנשים אסרטיביים ועם ביטחון עצמי גבוה:
להפסיק את הביקורת העצמית
ככל שנצליח לשים בארון את ה"פטיש" הכבד המתנופף מעל ראשנו כדי לחבוט בנו כל אימת שאנחנו חושבים שעשינו טעות, אמרנו מילה לא במקום, התנהגנו לא "מתאים", כך נקבל את עצמנו יותר ונרגיש ביטחון עצמי גבוה. השיטה היא ראשית לזהות בכל פעם שהביקורת העצמית השלילית מגיעה. אנחנו נחוש אותה בגוף, נרגיש אותה ונחשוב אותה וככל שנהיה מיומנים גם נזהה אותה בקלות. לאחר שמזהים אותה, נחליף אותה במחשבה חיובית, כלומר נשפוט את הסיטואציה לחיוב, לטובה. ככל שנעשה את התירגול הזה, על בסיס יום יומי, כך נשדר למח "שים את הפטיש בארון", כך נעריך את עצמנו יותר ונרגיש טוב יותר.
Fake it until you make it
נדמיין לעצמנו איך אדם עם ביטחון עצמי מתנהג. איך הוא יושב, איך הוא מדבר, איך הוא מתנועע. נתרגל ראשית בחדר, מול המראה, אפשר גם להקליט את עצמנו ולאט לאט נתרגל את זה החוצה בעולם. נעלה את הווליום של טון הדיבור שלנו, נכניס בו מוזיקה, ניקח יותר מקום גם פיזית וגם רגשית. לא נהדק את הישבן שלנו לכיסא, להיפך נתרווח לנו. נרים את הראש, נלך זקופי קומה. נתרגל להסתכל לאנשים לעיניים, לתוך העיניים, בלי להסיט מבט, בלי להתנצל. באופן מפתיע ככל שנתנהג את זה, נגדיל את הסיכוי להיות בטוחים יותר בעצמנו. אפשר כמובן ליהעזר בתפאורה מתאימה, לקנות בגדים בהם נהיה בולטים יותר, להתאפר, לחבוש כובע, לאמץ גינונים של אלו שנראים לנו "שלא דופקים חשבון", עד שאט אט גם אנחנו נהיה כאלה.
לקחת סיכונים
ככל שנתאמן על לצאת מאזור הנוחות שלנו, כל שנעיז, ככל שניקח סיכונים, כך נגדיל את הסיכוי לטעות, להיראות מגוחכים, לקבל דחייה, להתמודד עם רגשות חדשים ולא פשוטים, ומכאן נהיה בטוחים יותר בעצמנו. השיטה היא לקחת כל יום משימה אחת של פעולה שלא היינו מעיזים לעשות לפני. להגיד משהו למישהו שלא הייתי מעיז, להתחיל עם מישהו, לשלוח הצעת מחיר בינונית ולא מושלמת, ליזום מהלכים, לבקש מהמוכר שישים לנו עוד כדור פלאפל, להגיב או לכתב סטטוס באחת מהרשתות החברתיות. כל יום פעולה, כל יום תרגול של שריר הסיכון, של שריר היציאה מאזור הנוחות, עד שנהפוך גמישים, עם מרחב תנועה גדול יותר, מכאן בטוחים יותר בעצמנו.
וכעת? אחרי שקראת את כל זה…מה הפעולה המתבקשת ברגע זה שתוכיח כי הנה, התחלת להתאמן על להעלות את הביטחון העצמי שלך?

מדריך לקרבה בזוגיות

 

לקריאת המאמר המלא ופירוט המושג אסרטיביות לחצו כאן

[one_half last="no"]

אימון אישי

IMG_0861-3_640x492

 

 

 

 

 

 

[button link="https://www.kb-coach.com/?p=6415" color="" size="large" stretch="" type="" shape="" target="" title="פרטים על אימון אישי" gradient_colors="" gradient_hover_colors="" accent_color="" accent_hover_color="" bevel_color="" border_width=" icon="" icon_divider="" icon_position="" modal="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="" alignment="" class="" id=""]פרטים על אימון אישי[/button]

[/one_half]

[one_half last="yes"]

טיפול באמצעות פסיכודרמה

אימון אישי - ירדנה

 

[button link="https://www.kb-coach.com/?p=6553" color="" size="large" stretch="" type="" shape="" target="" title="" gradient_colors="" gradient_hover_colors="" accent_color="" accent_hover_color="" bevel_color="" border_width=" icon="" icon_divider="" icon_position="" modal="" animation_type="" animation_direction="" animation_speed="" alignment="" class="" id=""]פרטים על טיפול בשיטת פסיכודרמה[/button]

[/one_half]