fbpx

איך מעלים את הביטחון העצמי

איך מעלים את הביטחון העצמי?

שאלת מליון הדולר, הרי כולנו רוצים להיות בטוחים בעצמנו. כשמה זה אומר בעצם? להיות עם ביטחון עצמי? אפשר לקחת את זה למקום של להעיז, של ביטוי חופשי, של נוכחות אסרטיבית, של הרגשה שאני "שווה" ובעלת ערך. במילים פשוטות להיות בטוחה בעצמי אומר שאני בטוחה שיהיה בסדר, שאני בטוחה שאני אתמודד עם כל מה שיגיע לפתחי. ביטחון עצמי הוא ביטחון בעצמי. ביטחון עצמי אומר שאני סומכת על עצמי, שאדע להתמודד עם כל מחשבה, רגש, פעולה שתגיע לפתחי, מתוכי או מהעולם הסובב אותי.

אז איך מעלים את הביטחון העצמי?

השיטה הראשונה – ללכת לטיפול פסיכולוגי או לאימון מעמיק ולפגוש במקומות העבר וההווה הכואבים שהורידו את הביטחון העצמי שלי.

השיטה השניה – להפסיק עם קולות הביקורת והשיפוטיות, הרי הם אלו שמעבירים לנו מסר חוזר של לא כדאי לסמוך עלינו. יש טכניקות שונות לעבודה מול מחשבות הביקורת, שעיקרן מענה הגיוני ומציאותי לאותן מחשבות.

מדריך לקרבה בזוגיות

השיטה השלישית – נוכיח לעצמנו שיש לנו הצלחות ואז נאמין בעצמנו יותר. זוהי שיטה שעובדת על גבול מסויים ולראיה מגיעים אליי אנשים עם הישגים מרשימים בתחום הקריירה, בעלי עסקים, בעלי משפחות שעדיין מרגישים חסרי ביטחון. זהו ביטחון חיצוני שנאחז בהגעה למטרות וליעדים והוא לא יעלה לנו את הביטחון בדיוק במקומות שאנחנו הכי זקוקים לו, כי שם אנחנו לא מצליחים לעמוד במטרות שלנו, שם אנחנו לא מצליחים להיות מי שאנחנו.

השיטה הרביעית שאותה אני מחבבת יותר מכל – היא פשוט להיות אדם שעומד במילה שלו. גאונות הפשטות. הכי קל, פשוט, ברור, חד משמעי וקשה לביצוע. אבל יוצר מהפך חיים. אם אני מקיימת כל הבטחה שלי לעולם אבל יותר מכך, כל הבטחה לעצמי, אני מעלה את הביטחון העצמי שלי ואת ההערכה העצמית שלי. אני משדרת לעצמי שלמילה שלי יש ערך, שאני יכולה לסמוך על עצמי, שכל מה שאני מוציאה מהפה שלי, כל החלטה שלי, בוודאות תתבצע. מכאן שיש לי ביטחון בעצמי. ביטחון שמשודר לעולם והעולם גם בדרך כלל מגיב לו. כי מי יעז לאחר למי שתמיד מגיע בזמן ומי יעז לשכוח הבטחות למישהו שעושה עניין מזה.

כתיבת תגובה