fbpx

אימון אישי – על אהבה ופגיעות

שני המושגים פגיעות ואהבה ,הם שני מושגי מפתח בחיים שלנו.

כבר ביום הראשון לחיינו אנחנו יוצאים מבטן אימנו עם בכי. משהו שם ביציאה , במעבר לא פשוט עבורינו. ומרגע זה כתינוקות וכמובן כבני אדם בוגרים אנחנו במרוץ או אלי אפילו במרדף אחרי אהבה.

התחושה הבסיסית שלנו אומרת שאם נקבל אהבה, על כל גווניה, תחושת הפגיעות שלנו תיעלם, תקטן או אולי נקבל פיצוי כלשהו שיעשה את חיינו קלים, רכים יותר ועבור חלקינו אפילו נסבלים יותר.

כתינוקות וילדים מצב זה הוא מצב הכרחי לפיתוח העצמי שלנו, שהרי אנחנו חסרי יכולת לבנות שלד רגשי משלנו. כל האהבה , תחושת השייכות מוענקת לנו על ידי הורינו. אולם כאשר אנחנו מתבגרים, תחושה זו אינה משתנה כפי שאולי היה צפוי. אנחנו נשארים עם המנגנון הזה. המנגנון של לקבל אהבה. אהבה שתיטיב איתנו שתפצה אותנו על הפגיעות איתה יצאנו לעולם ופגיעות אחרת שצברנו במהלך חיינו הבוגרים.

כלומר דפוס הפגיעות אהבה הוא דפוס ראשוני, ילדי. דפוס שאנחנו הולכים איתו בהמשך חיינו. כי כידוע קשה מאוד לשחרר דפוסים ישנים ו/או ילדים.

איך דפוס זה משפיע על חיינו כבוגרים?

1.פיתוח תחושה שאהבה היא דבר חיצוני- והיא זו שתציל אותנו מעצמינו- מהכאב והפגיעות שלנו. דבר אותו אנחנו נקבל רק מבחוץ.

  1. מפתחים התניה לקבלת אהבה- אם נהיה בתפקיד זה או אחר, אם נעשה כך או חרת, אם נהיה יותר נשיים/גבריים או כל דבר אחר, נקבל יותר אהבה.
  2. קשיים בלפתח רגישות לעצמינו לגבי הפגיעות שלנו והצרכים האמיתיים שלנו
  3. קושי אמיתי להיות קשובים לאחר.

5.מרחיק אותנו מהערכה ואהבה עצמית.

אז איך משנים?

  1. מפתחים את ההבנה שדפוס זהו דפוס ילדי.- חשוב מאוד, שתרם והצמיח אותנו . האהבה החיצונית שקיבלנו מהורינו – התאימה לתקופה שלנו כתינוקות וילדים.
  2. הפגיעות כמו הצורך באהבה חיצונית תמיד יוותרו בתוכינו.
  3. פתוח הקשבה רגשית למי אנחנו באמת, איפה נמצאת הפגיעות שלנו ומה הם הצרכים הרגשיים שלנו

 

4.. פתוח הקשבה רגשיות לכל מה שטוב בחיינו. איפה אנחנו מקבלים אהבה, מה הם היכולות שלנו, מי הם האנשים איתם אנחנו בקשר, איפה אנחנו מאושרי וכו..

  1. בניית אהבה עצמית -מה מתוך היש הזה שלנו יכול לעזור לפגיעות שבתוכינו ובונה את האהבה שלנו לעצמינו.

מתוך כל הכתוב פה, נוכל להקטין את תחושת הפגיעות שלנו ולהעצים את האהבה שהעצמית . מתוך כך נוכל לבנות קשרים חיצוניים שייתנו לנו גם אהבה חיצונית. זוגית, הורית משפחתית וחברתית.

אני אופטימית מקווה שגם אתם תהיו.

ואם כבר מדברים על אופטימיות אתם חייבים להפסיק להיות כאלה כבדים ולקרוא את המאמר שלי על הקלילות

כתיבת תגובה