fbpx

אין לי זמן?! אימון קריירה – גלית קדמי ביבר

"אין לי זמן!!! אני עובד בחברת הייטק, מנהל פרוייקט, כלומר עובד שעות רבות ולעיתים אף נדרש ממני לטוס לחו"ל.  אני אבא לשלושה ילדים והבעל של ר', מה שדורש ממני השקעה רבה.  אני חובב בניית טיסנים, את זה אני עושה בסופי שבוע.  אני גם בוועד הבית שלנו, שזה לפעמים ממש מטרד. אני משתדל לשמור על קשר עם חברים ויש עוד כל כך הרבה דברים שאני רוצה ולא מגיע אליהם". האם אימון קריירה או אימון אישי בכלל יעול לסייע כאן?

בחיי היום יום אנו מגלמים תפקידים רבים. עובד, הורה, בן זוג, חבר, ועוד הרבה תפקידים בהם נדרשים כישורים, מיומנויות ויכולות שונים. איך מתמרנים בין כל התפקידים וכל המשימות הכרוכות בכל תפקיד? מדוע רובנו מרגישים מותשים ומתוסכלים כי אף פעם אין מספיק זמן ואף פעם אף תפקיד לא מתבצע באופן מושלם? מדוע אנחנו חיים במרוץ מטורף אחר ביצוע משימות בזמן? כן נכון, אלו שנות האלפיים, נוצרו סטנדרטים חדשים ונורמות גבוהות של איכות חיים.

ש"צריך "לעמוד בהם? אבל מדוע אנחנו מסכימים לכללי המשחק?

אנחנו מספרים לעצמנו הרבה סיפורים כדי לקבל את האילוץ של "אין לי זמן", ביניהם:

1. זה זמני – רבים מאיתנו חיים בתחושה שמה שקורה בחיינו כרגע הוא זמני, הוא בינתיים. עד ש"נעשה" מספיק כסף, עד שהילדים יגדלו, עד שנתקדם בחברה, עד ש… החיים העכשוויים יכולים להימשך במתכונתם עשרות שנים, אבל המחשבה שיש למה לצפות מאפשרת לנו לסבול אותם.

2. אין ברירה – לאחר שיצרנו לעצמנו מציאות מסוימת המגדירה למעשה את מי שאנחנו, מאוד קשה לראות אפשרויות חדשות. אין ברירה כי בלי המשכורת איך נחזיר את המשכנתא? אין ברירה כי כשיש שלושה ילדים קטנים אין לך זמן לעצמך. המחשבה שאין לנו אפשרות חדשה, אחרת, משאירה אותנו "כלואים" בחיינו אנו.

אנחנו חיים בתחושה שמישהו הטיל עלינו הרבה משימות, כאשר אנחנו ורק אנחנו יוצרים לעצמנו את אורח החיים שלנו ובוחרים מה לעשות ומתי.

לרב הפחד המסתתר מאחורי הרצון שיהיה לנו זמן הוא לא אחר מאשר הפחד שיהיה לנו זמן. מה נעשה באמת כשיהיה לנו זמן?  מה יקרה כשסוף סוף ניפגש עם עצמנו? עם הרצונות, המחשבות וההרגשות שלנו? מה נגלה? לכך נלוות המחשבה כי לא מגיע לנו. לא מגיע לנו לנוח, לא מגיע לנו להיעזר, לא מגיע לנו סתם כך להתבטל.

כדי ל"ייצר" לנו זמן וכדי להרגיש יותר טוב עם הזמן שלנו אפשר לפעול בשני מישורים במקביל. במישור אחד עלינו לארגן את החיים שלנו מחדש. להעז לעשות סדרי עדיפויות ובחירות. לבדוק: האם אפשרי שאקח בייביסיטר ואקח זמן לעצמי? האם אפשרי שאצא מהעבודה יותר מוקדם? האם אפשרי לנהל אחרת את חיי? הבדיקה מתבצעת מהדברים הקטנים והשוליים יותר כמו סדר יום ועד הדברים המשמעותיים יותר כמו המקצוע בו בחרנו. בעצם הבדיקה (לעיתים כדאי להיעזר באדם נוסף לצורך הבדיקה) אנחנו פותחים פתח לאפשרות חדשה, אנו בדרך ליצירת מציאות חדשה עבורנו.

במישור השני עלינו להיות ב"כאן ועכשיו" בכל דבר שאנחנו עושים. להיות ממש, להיות בכל רמ"ח אברינו ומחשבותינו. משימה זו קשה מאוד כי איך אפשר לנהל שיחה עם הילד ולהיות כל כולנו איתו, כאשר לא סיימנו את מטלות העבודה, או כשמתכננים לעשות קניות וגם לדאוג להודיע לשכנים לשלם ועד בית. למעשה בכל זמן שאנחנו נמצאים בשיחה עם ילדינו לא נוכל לקדם אף אחד מהמשימות האחרות. המחשבה עליהן לא מקדמת, רק מפריעה. אם רק נתמיד בכך ונהיה כל פעם במקום אחד במחשבות, בהרגשות נרוויח הרבה, אבל הרבה מאוד זמן.

לפרטים, שאלות ותובנות:

גלית קדמי ביבר, 050-7417040 ,

galit@kb-coach.com www.kb-coach.com

מאמנת אישית להצלחה בקריירה, בעסקים ובזוגיות

תואר שני במנהל עסקים ושיווק, לימודי טיפול בפסיכודרמה

האם יש כזה דבר ניהול זמן?

logo

כתיבת תגובה