fbpx

אימון אישי לזוגיות שנייה – למה זה כל כך קשה?

ייעוץ זוגי ברחובות לזוגיות שנייה – למה זה כל כך קשה?

זוגות המחליטים להכנס לזוגיות חדשה, בשלבים שונים בחייהם, נתקלים בהרבה שאלות והתלבטויות המובילות לעיתים לחיכוכים בין בני הזוג ואף לעימותים מיותרים, כגון:

• האם יש לשמור על גבולות הגדרות הסדרי הראייה מול הילדים או לאפשר "בית פתוח"?

• האם להחליט על תקציב שכל אחד מבני הזוג מביא לבית המשותף או לאחד חשבונות?

• מה לעשות עם /כיצד להגן על נכסים/הון שהביא כל אחד מבני הזוג?

מדריך לקרבה בזוגיות

• האם לאפשר לבן הזוג להיות סמכותי מול הילדים שאינם שלו?

• האם לאפשר לילדים "להרגיש בבית" בבית החדש או לקבוע כללים אחרים?

• איזו חלוקת תפקידים ואחריות לבצע בין בני הזוג?

• איך זה שהיא/הוא מתנהגים בדיוק כמו בת/בן הזוג הקודם שלי?

ועוד…

כאן נכנס לפעולה הייעוץ הזוגי. על מנת ליצור זוגיות תומכת, זוגיות שמעצימה את כל אחד מבני הזוג חשוב לפתח תקשרת פתוחה, ללמוד לדבר על הדברים ולבנות הסכמות בתחומים שונים שמהווים נקודת מפגש לרב לשתי נקודות מבט שונות, שבהן כל אחד משני בני הזוג "צודק". התקשרת בין בני הזוג היא בסיס להתפתחות הזוגיות, לחיזוק האינטימיות והאהבה, ולשמירה על בית ומשפחה שיש בהם אווירה שלווה, שמחה אשר תומכת את כל בני הבית. שאלות לא פתורות הנוגעות לזוגיות ולבית החדש מביאות עימן שאלות וספקות לגבי הרצון והסיכוי ליצירת זוגיות מיטבית, שאלות וספקות לגבי הסיכוי לקיים בית שמהווה קרקע בטוחה ופורייה לצמיחת כל פרט, האני, הזוגיות והילדים. זוגות רבים "מוצאים את עצמם" תוך זמן קצר בדיוק באותו מילכוד אותו חוו בזוגיות שפירקו, חסרי אונים אל מול היום יום המייגע, שדומה שמביא עימו עוד ועוד בעיות וקשיים.

סוד ההצלחה ליצירת זוגיות מיטבית טמון בשני מרכיבים: האחד ללמוד את שפת התקשרת המקדמת, השני לבנות הסכם המסדיר את חילוקי הדיעות לשנים הקרובות.

רבים הזוגות השומעים על יצירת הסכם ובתחילה מתנגדים. הסכם מיועד למי שנמצא בריב קשה או מי שמאוד חושד בשני, הסכם נועד למי שיש לו ממון גדול ורוצה להגן על עצמו, הסכם נועד למי שאין לו יכולת לדבר ואנחנו אוהבים אחד את השני. ובכן הסכם נועד למי שמשכיל להבין שבית יציב, איתן ובטוח נבנה על יסודות בנויים היטב. ההסכם מהווה יסוד משמעותי, מעין מצפן ומורה דרך לזוגיות החדשה. בדיוק כפי שבבניית חברה בונים הסכם שותפות, בדיוק כפי שמול כל גורם שיש לנו קשר ארוך טווח איתו אנחנו יוצרים הסכם, כך יש מקום להסכם בין בני זוג.

בתהליך בניית ההסכם ממפים את הדברים החשובים לכל אחד מבני הזוג, מגדירים סדרי עדיפויות ומטרות משותפות, מזהים את האינטרסים המשותפים שלרב מתגלים כרבים מאוד, ופותרים קונפליקטים בסביבה תומכת. התהליך עצמו הוא קרקע ללימוד תקשרת חדשה, מאפשרת יותר, שיש בה קבלה והבנה.

בתהליך קצר מועד של ייעוץ זוגי לומדים בני הזוג ליצור תקשרת מקדמת ולפתור קונפליקטים בדרך של שותפות אינטרסים, קבלה ואהבה.

ניתן לבצע תהליך כזה לבד אך לרב חשוב להסתייע באנשי מקצוע משלושה תחומים: יועץ זוגי, יועץ חינוכי ועו"ד המתמחה בדיני משפחה.

אנשי המקצוע יספקו מענה בשלושה תחומים:

האחד התחום החינוכי = תוך התייחסות מירבית לטובת הילדים

השני התחום הזוגי = תוך התייחסות מירבית לשימור והצמחת הזוגיות

והשלישי התחום הכלכלי = תוך לקיחה בחשבון של היבטים משפטיים במקרה שירצו בני הזוג ליצור הסכם ממון המאושר ע"י בית משפט.

יש סיכוי לזוגיות שניה מוצלחת שעולה בהרבה על הזוגיות הראשונה, כל שיש לעשות הוא לעצור, להקדיש זמן ליצירת הבנות והסכמות ומשם הדרך הרבה יותר קלה.

רוצים לגרום לזוגיות השניה שלכם להצליח? –  ייעוץ זוגי ברחובות תל אביב והמרכז

קרבה בזוגיות - מתנה

כתיבת תגובה