fbpx

למה אני לא מבצע משימות או דוחה משימות?

מאת : גלית קדמי ביבר

כמעט כולנו חוטאים מדי פעם באי ביצוע משימות שהחלטנו לקחת על עצמנו, אימון אישי הוא הפתרון ועל כך אני מסבירה.

לתקן את המוט השבור של הוילון, להתקשר לקרובים רחוקים, לבדוק אם מגיע לי החזר מס, ללכת לבדוק בעיה רפואית ואפילו לפטר עובד שמתרשל בתפקידו, עוזר/ת הבית שלנו או מנהל/ת השיווק שלנו. מאוד קשה לנו לוותר על ביצוע משימה מאחר ואז נדרשת החלטה חדשה. לכן ברב המקרים פשוט נדחה את המשימה. חלקנו יסתובבו טרודים ממעמסת המשימות שלא בוצעו, בתחושת לחץ, "אין לי שקט בראש", "אני לחוץ". חלקנו יתחכמו וירשמו את המשימות האלו בסוף רשימת משימות או ביומן במועד מאוחר יותר. ואז שוב ושוב יעברו המשימות הנדחות לסוף הרשימה או למועדים מאוחרים. לרב איננו חשים כי אלו באמת משימות שהחלטנו לקחת על עצמנו, אלא שאלו משימות שאנחנו חייבים לבצע. אך האם זו המציאות. האם יש "מישהו" שמחליט עבורנו, "מישהו" שמנהל לנו את סדר היום, מלבדנו? מדוע אם כן כל כך קשה לבצע משימה, מדוע אנו דוחים ודוחים.

לבצע משימה בכל מחיר, לא משנה מה, כרוך בהרגשה של ביטול עצמי כי אין סדרי עדיפויות. אך ישנן סיבות רבות בגללן אנו דוחים משימות:
* הפחד מהתוצאה – אם נבצע משימה יש תמיד סיכון שניכשל וסיכוי שנצליח. כישלון והצלחה, עם שניהם קשה להתמודד.
* הרס עצמי – אדם שלא אוהב את עצמו, שלא מקבל את עצמו לא ירצה להתפתח, לצמוח כי לא מגיע לו.
* הערכה עצמית נמוכה – עדיף להיות עצלן ולא טיפש, כי אני בטוח אכשל.
* פרפקציוניזם – הרצון לעשות כל דבר באופן המושלם, עד הפרט האחרון הוא משתק, הוא דורש השקעת משאבים גדולה מאוד ולעולם אין שביעות רצון.
* חשיבות נמוכה – נטה ללכת לרופא השיניים כאשר השיניים כואבות ולא לצורך בדיקה תקופתית…
* קושי במחויבות – קושי בלקיחת אחריות מלאה, בלהיות מחויב. אופייני לאנשים שמשתמשים באני משתדל, אני מנסה במקום אני מתחייב.

כל אלו הם מתכונים בטוחים לדחיית משימות אך יותר מכך אלו גורמים שעוצרים אותנו מלהצליח, מלממש את עצמנו, מלעשות עבור עצמנו, מלקחת שליטה על חיינו בכל תחום ותחום.

מדריך לקרבה בזוגיות

אחת הטכניקות לפתרון הבעיה היא להעמיק ולבדוק מהם הרווח וההפסד. מה מפסידים? מה יוצא מלדחות משימות? מה מרוויחים? האם יש דרכים נוספות כדי לקבל את הרווח הזה?
במקביל עלינו להתחיל לבצע משימה אחת יומית שלקחנו על עצמנו. משימה קטנה מאוד, לכאורה לא משמעותית, אבל להיות עקביים ולבצע לאורך זמן. תחילה משימה ליום ובהמשך יותר ויותר משימות. ככל שנבצע משימות במועד שנקבע נרגיש הקלה גדולה, יתפנו לנו משאבים. באורח פלא נראה שככל שאנחנו עושים יש לנו יותר זמן פנוי. החשוב מכל נוכל להתקדם לעבר מטרות שאנחנו מגדירים לעצמנו, נוכל להצליח בכל מה שנרצה.

אם אתם רוצים להתחיל לבצע משימות התקשרו 050-7417040

כתיבת תגובה