fbpx

שיטה ליציאה מאזור הנוחות ולפיתוח יצירתיות

על מנת לפתור בעיות, להתמודד עם קשיים, עלינו, בדרך כלל לצאת מאזור הנוחות. כדי לצאת מאזור הנוחות, מהאוטומט, נדרשת יצירתיות.

אחת הדרכים, שגיליתי, כדי להפוך להיות יצירתית יותר ולצאת מתחושת חוסר האונים, כאשר אני מתמודדת עם בעיה או קושי, היא פתיחת אפשרויות. כאשר אנו נתקלים בכל בעיה, כל שעלינו לעשות, בשלב ראשון, הוא לחשוב על שלוש אפשרויות שונות לפתרון או להתמודדות. כל אימון אישי, ללא קשר למקום הגיאוגרפי – אימון אישי בנתניה, תל אביב או ניו-יורק יכול להוביל לתוצאות טובות.

אם נרצה להגדיל ולעשות, נחשוב על חמש אפשרויות. גם פתרונות שלא נעשה לעולם, גם כאלו שדורשים מאיתנו משאבים שאין בידנו. עצם העיסוק בכך מוריד את רמת הלחץ ומאפשר לנו לחשוב יותר בצלילות. פיתוח סגנון חשיבה של אפשרויות מייצר בקרבנו אופטימיות, תעוזה ואחריות אישית. שלושה מרכיבים החיוניים להצלחה ולהרגשה טובה.

פתיחת האפשרויות מתחברת לנושא חשוב – גמישות ומתיחות.
גמישות טובה חשובה למניעת פציעות ולשיפור איכות החיים, כך יגידו לכם כל מאמני הכושר. גמישות תורמת להארכת השרירים והגדלת טווחי תנועה של המפרקים, מתיחות תורמות לזרימת הדם בשרירים ומונעות כאבים. כמו כן למדתי שישנם שני סוגי מתיחות מומלצות : מתיחה פאסיבית ומתיחה אקטיבית. בראשונה הגוף נמצא במצב רפוי וכוח חיצוני כמו מאמן אישי, עמוד, גומיות, מפעיל כוח על המתאמן. מתיחה זו גדולה ב-8% ממתיחה אקטיבית, בה המתאמן משתמש בשריריו ללא סיוע של כוח חיצוני.
אז איך עושים מתיחות למחשבות שלנו? כיצד מפתחים גמישות מחשבתית? גמישות בהרגשה? גמישות תפקודית? והאם זה חשוב באותה מידה ? הקושי הגדול להתחיל משהו חדש, לבצע שינוי, להחליט נובע מהקושי שלנו להיות גמישים. אנחנו חושבים, מרגישים ופועלים בתבניות (פרדיגמות, הרגלים) וגם כאשר אנו מודעים לסבל הרב, קשה לנו לקבל מחשבה, הרגשה או פעולה חדשה. באימון האישי קיימת הזדמנות למתיחה פאסיבית. המאמן האישי מסייע למתאמן לראות אפשרויות נוספות, להרחיב את רפרטואר התפקידים שלו ולתרגל דברים חדשים בחייו. אך גם ללא מאמן אישי ניתן לבצע מתיחה פאסיבית. עלינו ליצור כוח חיצוני שיאלץ אותנו להתמודד. לפני מספר שבועות התקשיתי למצוא כלים במטבח, לאחר שאימי ביקרה בו, ניקתה וסידרה. נזכרתי בילדותי כשאבי חזר משירות מילואים וגילה שאימי חתמה על זיכרון דברים למכירת הבית, רק בגלל "שהגיע זוג נחמד ושאל אם אנחנו מוכרים, אז אמרתי תיכנסו…" . בבית שלנו תרגלנו גמישות ומתיחות לעיתים קרובות. ברוח הבית, אחי ואני היינו נוהגים להחליף חדרים אחת לתקופה.
על מנת לייצר כוח חיצוני ניתן להחליף את המיקום של הסכו"ם, להחליף מיקום של תמונות, להחליף מיקום של ספות, לשנות את מיקום המיטה, להזיז את שולחן האוכל, כל אלו הן פעולות לגמישות ולמתיחות שמאלצות אותנו לחשוב אחרת ולפעול אחרת. ניתן לבצע גם מתיחה אקטיבית – להתלבש, להתקלח, לשטוף כלים, לאכול בסדר שונה, ללבוש משהו שאף פעם לא העזנו, לאכול משהו חדש, להקשיב למוסיקה חדשה, גם אלו פעולות לגמישות ולמתיחות. מתאמנת פעם אמרה לי שכשהיא ניסתה להתקלח בסדר שונה, שוב ושוב היא הרגישה מלוכלכת. כך בשינוי, זה לא חלק, זה לא נעים ולא נקי עד שהוא הופך להרגל חדש.
היכולת שלנו לקבל החלטות במהירות ולפעול בנחישות להשגת המטרות שהצבנו לעצמנו בחיים טמונה בהגדרה ברורה וחד משמעית של המטרות שלנו והערכים שלנו ובד בבד פיתוח הגמישות שלנו, שתאפשר לנו להתמודד עם המכשולים והקשיים בדרך למטרה שלנו. הגמישות תאפשר לנו לאמץ דפוסי חשיבה חדשים, דפוסי הרגשה והתנהגות בהתאם לנסיבות ותסייע לנו להיות המובילים, המנהלים של מציאות חיינו. לא צריך להיות מומחים לאימון אישי או אימון אישי בנתניה על מנת להגיע לתוצאות.

כתיבת תגובה