fbpx

על גבריות ונשיות על משא ומתן ועל בחירה אישית

אנחנו מרבים להשתמש במושגים של גבריות ונשיות. היא נשית, גברית. הוא לא גברי, קצת נשי אפילו וכו. על מה שאנחנו מדברים ? מה אנחנו רוצים להגיד? ואולי בראש ובראשונה למה אנחנו מתכוונים?

אז ככה:

מתחת  למושגים הרווחים האלה ישנם הגדרות עתיקות יומין. הגדרות שנבנו לפי סטריאוטיפים.

נשיות – פסיביות, איטיות,רכות, רגשנות, נאמנות, תלות, "מלאכיות" אך גם חושניות, ארציות, ערמומיות, שטניות;

מדריך לקרבה בזוגיות

גבריות – אקטיביות, קשיחות, שכלתנות, נועזות, עצמאות

הגדרות אלה יוצרות גם תפקידים חברתיים ברורים ,כללי התנהגות, קודים של מותר ואסור. ומיהו הגבר "הנכון" ומי היא האישה "הראויה".

לכן הגברים אמורים להיות פעילים, מוחצנים ,מכוונים למטרה ולהישגים חיצוניים.  מפרנסים, לוחמים מחזרים וכו. .יחד עם זאת, ובניגוד לחזות החיצוניות שלהם, במהותם הפנימית הם, נוטים להיות רכים ורגישים.

הנשים שאמורות להיות פסיביות יותר, סבלניות,סובלניות ומכוונות לתהליכים פנימיים יותר מאשר להישגים נראים לעין. במהותן הפנימית הן תכופות פרקטיות וריאליות ביותר. (לדוגמא בעלות איכויות הדרושות כדי לנהל משק בית, רעיות אמהות ובנות.)

כלומר,אם אני רוצה לחזק יותר את הגבריות שבי אני יכולה לשמור את הרמה הרגשית שלי מופנמת, ולהפנות יותר תשומת לב להישגים בעולם החומרי ואם אני רוצה להתקרב לנשיות שבי, כנראה שעלי לתרגל פסיביות וסבלנות.

כתוצאה מתכתיבים חברתיים אלה גברים מתאמצים לחיות לפי דימויים גבריים ולכן לעיתים קרובות יימצאו בדיכאון מתוך הענות לסטיגמה ה"דורשת" נתק מהפגיעות והרגישות המזוהים יותר עם נשים.

התפיסה הפאטריאכלית המייצגת את המציאות שלנו , מזהה את הנשי עם חולשה, טבע וגופניות,

תפיסה זו מחזקת את נחיתותה החברתית של האישה שכן החברה מעריכה דימויים וערכיים של כוח ואפילו כוחנות.

הגבריות מזוהה בראש ובראשה בלא להיות אישה. לא להיות חלש, עם מחשבה, שכל וחוזק.,

כדי שהגבר יוכל לעמוד במושגיים החברתיים הפאטריאכלים עליו לנטרל כל חלק נשי שבו, כלומר רגשיות, סבלנות וכו. כל ניתוק כזה יוצר אומנם דיכאון בקרב הגברים אך עוזר להם לשמור על שייכות חברתית ועמידה בהתניות החברתיות.

מכאן התדמית הגברית הרווחת היא תדמית כוחנית, גבר "זיין", מצליחן. גבריים שומרים על תדמית זו כדי להרגיש שייכות חברתית.

על בסיס הרקע הזה מתנהל משא ומתן תמידי בין גברים לנשים. הגברים צריכים מהנשים וההיפך.

המשאבים הנשיים הם: המשאב המיני  והמשאב הרגשי שהוא אהבה.

לגברים 2 משאבים: עוצמה(כח) ומצב חברתי יציב משופר ואיתן.

מבחינת הגבר המשאב המיני מעניק עונג וחיזוק המעמד הגברי , הגברים אשר מתמקדים במשאב זה הם הגברים החזקים התחרותיים והכוחניים. אלה שמתמקדים במשאב הרגשי הם גברים רגשיים הזקוקים לתמיכה רגשית של האישה כדי לעמוד בהישרדות שבחיים.

שני סוגים אלה של גברים זקוקים למשאבים הנשיים. החזק ובעל הרמה הכלכלית הגבוהה יכנס לדיכאונות וחרדות ללא משאב נשי ואילו העדינים והחלשים יותר יהפכו עמוסי אנרגיה בלתי מבוטאת שתביא להרס עצמי.

הנשים, מצידן, זקוקות למשאב הגברי. הן זקוקות לביטחון ויציבות . מה שנותן להן את היכולת להסתדר בעולם הברתי. והמשאב השני אהבה- יכולת להתאחד עם נפש אהובה.

כלומר הן הגברים והן הנשים זקוקים למשאבים של המין האחר. אך בגלל תפיסות ונורמות חברתיות שוכנעו הנשים שהמשאבים המיניים והרגשיים שלהן פחותים בעוצמתן וחשיבותן מול הגברים, עד כדי כך שהן חשות שהגברים פחות זקוקים למשאב הנשי שלהן ולהן קשה לתפקד ללא המשאב הגברים. תפיסה זו רווחת בקרב הנשים בגלל התפיסה החברתית והערכית הנותנת תוקף וייתר חשיבות למשאב הגברי.

הן מציאות בשלב מוקדם את המשאבים שלהן ואינם מקבלות בדרך כלל את התמורה המיוחלת. לעיתים אפילו המשאב הגברי מופנה כנגד האישה. הנשים יוצאות קרחות מכאן ומכאן. על הנשים ללמוד לא לוותר על המשא ומתן ולמנוע מהגברים את המשאב היקר אם לא תקבלנה קודם את משאבי  העוצמה החסות והאהבה.

לפיכך הנשים צריכות לקבל החלטה לגבי התנהלותן מול הגברים ולהבין שמשאבים שלהן אינם פחות חשובים.מצב זה נוצא מתוך בלבול וכאוס של העידן המודרני בו נשים הפכו להיות עצמאיות ומודעות יותר.

הן הנשים והן הגברים מבולבלים מהמצב החדש. שכן גם הגברים מתמודדים עם רף חדש של גבריות, המצריך מגע וקשר עם עולמות תוכן רגשיים.דווקא המקום הזה, המבולבל, מזמין הן את הגברים והן את הנשים לבחירה סובייקטיבית של נשיות וגבריות ולבחור את עולמות התוכן הפנימיים שם.

אז איך מתמודדים מה עושים?

  1. ההבנה שבכל אחד מאיתנו יש את שני החלקים. בנשים יש חלקים גבריים ובגבריים חלקיים נשיים.
  2. הפסקת הרצון והניסיון להתאים לדפוס החברתי, על ידי שיתוף , פתיחות וחשיפה עצמית.
  3. בדיקת המשמעות הסובייקטיבית של כל אחד משני המיניים לגבי החלקים הגבריים והנשיים שבו,

תוך בניית יכולת חדשה ליציקת תוכן אישי.

ואם אהבתם את הפוסט הזה אתם תהנו גם מהפוסט : למה אחנו כל-כך פוחדים להתחייב בזוגיות

 

קרבה בזוגיות - מתנה

כתיבת תגובה