fbpx

ייעוץ זוגי לאחר לידה

ייעוץ זוגי לזוגות לאחר הולדת ילד ראשון

עם מה מתמודדים לאחר שנולד ילד ראשון?

זוגות לאחר הילד הראשון חוויים מעבר מקשר זוגי למשפחה. מעבר שבשלבים הראשוניים שלו מחייב נוכחות  מאומצת, שעות שינה קצרות, זמן פנוי אישי וזוגי מוגבל, שינוי פיזי ורגשי. המיקוד עובר לילד ולצרכים שלו ויש פחות פניות לעסוק בבן/בת הזוג. נשים אחרי לידה לרב זקוקות לתמיכה רגשית ופיזית. הן לעיתים מרגישות פחות אטרקטיביות ומיניות. הגבר, לעיתים מרגיש , שהפך למשני ברמת החשיבות, הילד "גנב " ממנו את אהבתה של האשה. המיניות הופכת למורכבת ולעיתים לא באה לידי ביטוי. זה כמובן יכול להיות גם הפוך, שהנשים מרגישות שכל האהבה והדאגה של בן הזוג מנותבת לילד.  זוגיות אחרי לידה שונה מהזוגיות שקדמה ללידה. זהו שינוי של זהות אישית וזוגית וכדאי לתת על כך את הדעת.

למה כדאי ללכת לייעוץ זוגי?

כחלק מהמאמץ לבניית זוגיות אחרי לידה, המפגש עם מטפל זוגי מוריד את רמת החרדה של הזוג, אשר לעיתים חווה את המשבר כדרך ללא מוצא. הקשיים מקבלים פרופורציה, המאפשרת להתמודד עם המעבר מזוג למשפחה בצורה רכה יותר, קבלת "ארגז כלים" חדש, שיאפשר שמירה על האינטימיות והמיניות הזוגית.

מה נעשה בייעוץ / טיפול  זוגי לבניית הזוגיות אחרי לידה?

ניתן במה מכבדת לקשיים של כל אחד מבני הזוג, נקשיב לפחדים ולתסכולים זה של זו.

נלמד מהם הצרכים החדשים, נלמד לפנות זמן אחד לשני, נבנה תחושה של ביחד חדשה המתייחסת למצב החדש, תוך התאמה אישיותית לכל אחד מבני הזוג, מבלי להישאב ולהסתכל בצורה סטיגמאטית וסטריאוטיפית.

חמישה הטיפים שלנו לזוג שהפכו להיות אבא ואמא

1. קבעו לכם דייט שבועי מנותק מהבית.

2. חלקו ביניכם את עבודות הבית והמטלות המשותפות.

3. שתפו בכנות ובפתיחות את התחושות שלכם לגבי השינוי.

4. אפשרו לבן / בת זוגכם/כן, זמן לעצמו/ה, לפגישות עם חברים/ות, ספורט וכו.

5. אל תשכחו לפרגן ולהעריך מאמצים זה של זה/זו.

 

כתיבת תגובה