fbpx

זוגיות כמנוף להצלחה

איך ולמה זוגיות היא מנוף להצלחה?

כולנו מחפשים זוגיות. אנחנו רוצים שהיא תהיה תקשורתית, מכילה, מלאת עניין, משיכה ועוד. יש לנו ידיעה פנימית שזוגיות טובה ,תהפוך את החיים שלנו לטובים יותר, מוצלחים יותר, תתמוך ותעלה את הערכה עצמית, תיצור שמחה, תוציא אותנו מבדידות, תעניק לנו תחושת שייכות.

כל התכנים האלה הם נושאים קיומיים המעסיקים כל אחד מאיתנו.  להרגיש בעלי ערך ושייכות. כי אם אנחנו בעלי ערך , עם תחושת שייכות, אנחנו בהכרח גם משמעותיים.

מחקרים שנעשו על מצליחנים הגדירו הצלחה כיכולת לנהל חיים, עבודה ומערכות יחסים, שמביאים עימם סיפוק אישי, המעניק לאותם אנשים את היכולת לחולל שינוי בעל משמעות בעולם בו אנו חיים.

מדריך לקרבה בזוגיות

איך זה קורה?

בחירהיש מישהו שבחר בי להיות מרכז עולמו, כי אני ראויה לאהבה בעיניו.

האהבה שלו קשורה לערך שלי בעיניו כאדם, לא בגלל מה שאני עושה, אלא כי אני זאת זאת אני.  בחירה זו מעניקה תחושת שקט, נותנת מיכל וביטחון. מתוך נקודת המוצא הזו אפשר  לקחת סיכון בחיים,  ואפילו לעשות טעויות .

כישורים– לדעת להיות ולשמר זוגיות טובה זה להיות בעל כישורים להצליח בכל תחום.למה? כי קשרים זה הכל בחיים.

 

מהם הכישורים המשותפים לזוגיות טובה ולהצלחה בחיים?

  1. התמודדות עם קונפליקטים –  היכולת להישאר בקשר ולהתקרב ממקום של הבנה ולא בהכרח הסכמה ותמימות דעים. – כלומר להיות במקום שמסוגל לשתף בתסכול, בכאב, באכזבה וכו, מבלי להאשים ולרצות להיות צודק.
  2. לקבל אותו/ה ואת ההבדלים הבסיסיים בין גבר לאישה,כאשר אנחנו מרגישים רצון לשינוי בקשר, להתעסק בעצמינו, להשתנות אנחנו,תוך וויתור על הרצון לשנות אותו/ה. מתוך הבנה שכל אחד מבטא וחווה אהבה אחרת, נרגע אחרת, נמשך אחרת, וכו..
  3.   בניית שותפות במקום יחסי שולט / נשלט – להחליט על חלוקת תפקידים ביחד, לא לקבוע לאחר מה לעשות ואיך. להגיע להסכמה, פשרה תוך בהירות והבנה.
  4. אינטימיות – לחשוף ,לשתף, להתבטא באותנטיות, להביא לקשר גם את הפגמים, לעשות טעויות. לשתף בפחדים, ברגשות שלי כלפי הקשר, להסכים להראות גם כשאני פחות יפה ו/או אטרקטיבי/ת. להסכים לגלות רגשות של חוסר בטחון, עצבות וכו.
  5. כבוד וטיפוח עצמי פיזי, רגשי ושכלי . – סעיף זה מתייחס ליכולת  להציב  גבולות ולהיות בנפרדות,  מתוך הבנה שלכל אחד מבני הזוג יש עולמות תוכן נוספים בנוסף לקשר.לכבד את הגבולות שלי וגם של האחר ועדיין להכיר בקווים האדומים של כל אחד.
  1. עמידה במילה היא התשתית של היכולת ליצור אמון, להתמסר, להיות חשוף, לסמוך, להישען ולהרגיש בטחון.
  2. לשחק בתוך הזוגיות- לתחבר לתשוקה, עניין, חיות, לחווית ה-מגיע לי, חווית חופש. להשתטות.
  3. לשים את הזוגיות במקום של חשיבות – לבנות את החיים סביבה ולא להשאיר אותה בתחתית סולם הקדימויות, כדבר ברור מאליו.

 

מתוך הסעיפים האלה ברור שאם אנחנו מצליחים לבנות זוגיות טובה, שיש לנו את הכישורים, היכולות האלה, נוכל לבנות הצלחה בכל תחומי החיים.

זה הרי מתבקש נכון?

כתיבת תגובה