fbpx

אימון מנהלים אצל גלית קדמי ביבר

באמצעות אימון ופיתוח מנהלים ניתן להפוך מנהל למשפיע ולמשמעותי לארגון שלו?

כתבה : גלית קדמי ביבר

מנהלים רבים מרגישים שלא מספיק מרגישים אותם בארגון שלהם, שלא חושבים שהם משמעותיים, שלא "סופרים" אותם. שומעים אותם אומרים משפטים כמו "כן אני מנהל תחתיי הרבה עובדים, אני מקבל משכרת יפה ותנאים טובים אבל כשמקבלים החלטה חשובה בארגון לא מתייעצים בי", "כשמחליטים על שינוי גדול אני נקרא לבשר לעובדים את הבשורות הרעות כשכבר מאוחר מדי לשנות את ההחלטה", "גם העובדים שלי יודעים שלא אני קובע כאן". הרצון להיות ולהרגיש משמעותי, בעל ערך, מכובד מול ההנהלה, העובדים, הלקוחות, הספקים ובעצם כולם, הוא לרוב זה שהוביל את אותו מנהל להפוך מעובד מהשורה להיות מנהל.

אז מה קורה בהמשך הדרך? איך אפשר בכל זאת להפוך למנהל משפיע ומשמעותי?

התשובה החד משמעית היא אימון ופיתוח מנהלים

ראשית באימון ופיתוח מנהלים חשוב לבדוק מהו הרצון הבסיסי, העמוק יותר?
האם  אותו מנהל מבקש הערכה, האם הוא מבקש להוביל שינויים, האם הוא מבקש לו עניין ואתגר, האם הוא מבקש להשאיר חותם ואולי להרגיש ביטחון בעתיד שלו. בפועל הרצון יהיה מורכב ממספר גורמים וככל שנהיה ברורים נוכל למקד את המאמצים אל עבר המקום המיוחל ויחד עם זאת להתמודד הם המחירים שעליו לשלם. בהתבוננות פנימית יותר נגלה מנהלים רבים שרוצים להיות משמעותיים בארגון שלהם על מנת שבת זוגם או הוריהם יהיו גאים בהם ויעריכו אותם ולבסוף על מנת שיוכלו להעריך את עצמם. הבנה שנושאת בחובה עוד מחירים, אך חשובה לאיתור הכוח הפנימי המניע תוך חיבור לייחודיות של אותו מנהל. את המיקוד, ההתבוננות הפנימית, ואת איתור הכוח הפנימי  ניתן להשיג באימון ופיתוח מנהלים.

המחירים בלהיות מנהל מצליח, משמעותי, בולט ומשפיע בארגון שלו הם כבדי משקל. מנהל כזה הוא מנהל שהרבה מאוד עובדים ומנהלים לא אוהבים הן בשל המקום המצומצם למספר מנהלים כאלו והן בשל היותם גורמים מניעים ויוזמים בארגון מה שמייצר בדרך כלל עבודה נוספת. מחיר נוסף הוא מחיר האחריות, אלו מנהלים שנושאים על כתפיהם אחריות מעשית ורגשית רבה בקבלת החלטות מכריעות ובמתן דין וחשבון על אותן החלטות. מחיר נוסף הוא ההשקעה הנדרשת, השקעה ביסודיות, במקצועיות, בחשיבה, בתכנון, בפעולות רבות. והמחיר הכבד של התמודדות עם הפחד מכישלון, שכן לא ניתן להשפיע בלי להסכים לטעות בדרך להצלחה.

לכן ההסכמה להיות מנהל כזה שאימון ופיתוח מנהלים אינם זרים לו כרוכה בהסכמה לשלם את המחירים.

מעבר לכך באמצעות אימון ופיתוח מנהלים יהפוך המנהל למשפיע ולמשמעותי אך עליו לקיים את העקרונות הבאים:

1. מילה היא מילה – עליו לקיים כל הבטחה שלו, כל התחייבות שלו, מקטנה ועד גדולה. להגיע לפגישות ולקיים אותן בזמן, לקיים פגישות שנקבעו מראש ולהשיג את המטרות והיעדים שלקח על עצמו. אדם שמכבד את מילתו הוא אדם שמכבדים אותו. עליו להתעקש שהאנשים סביבו יקיימו את מילתם לשם כך נדרשת בהירות מירבית בהעברת מסרים, והתעקשות על בקרה, מדידה ומילוי כל מה שסוכם.

2. זהות אידיאולוגית – עליו להיות בעל קו ברור של ערכים וקווים מנחים לפעולה שראשית הוא החליט עליהם ושנית אחרים יזהו אותו על פיהם. עליו להחזיק באג'נדה ברורה שתבטא את הייחודיות שלו ותקדם אידיאולוגיה שהוא מאמין בה.

3. קבלת החלטות מהירה – עליו להיות זה שבוחר, זה שפותר בעיות. לשם כך עליו לראות תמיד מספר אפשרויות לפתרון כל בעיה, מספר אפשרויות לנקודות מבט שונות, לזוויות שונות, וברגע האמת לקבל החלטה בזמן קצר, "לחתוך", וכמובן לעמוד באותה החלטה.

4. פיתוח קשרים משמעותיים – עליו לקיים תקשרת אפקטיבית ומקדמת על מנת לייצר קשרים אישיים משמעותיים. הצלחה תכניות והשגת מטרות ויעדים תלויה תמיד באנשים, האפשרות להיות משפיע בארגון תלויה באפשרות להיות משפיע על אנשים בארגון. ככל שהמנהל ידע ליצור עבורו קשרים של "מנצח – מנצח", קשרים בהם הוא תורם מהידע שלו, מהניסיון, מהמוטיבציה, מיכולת ההקשבה, מהכישורים הייחודיים לו תך התייחסות אישית פרטית לאנשים סביבו.

5. הובלה יצירתית – מנהל משפיע ומשמעותי הוא לא מנהל נגרר, שמגיב למציאות ולנסיבות, להיפך. זהו מנהל שיוזם, שמוביל מהלכים בארגון, שחושב כל הזמן קדימה, מתכנן ופועל ביצירתיות. עליו להוביל רעיונות כריזמטיים, שיגרמו לו להתרגש, להתלהב עד שיהיה מדבק לסביבתו.

אימון ופיתוח מנהלים פותח אפשרויות ואופקים חדשים ויצירתיים. אז אם אתה לא יוזם רעיון חדש משמעותי לפחות אחת לחודש, ואין לפחות חמישה אנשים שיעשו בשבילך דברים רק כי ביקשת, אם יש ב"מגירה" שלך החלטה לא מוכרעת שעומדת יותר משבוע ימים, אם שלושה אנשים שונים יגידו שאתה מחזיק בערכים שונים ואם אתה מתחיל את הישיבות שלך באיחור, אל תתפלא. לא יבואו להתייעץ איתך, לא יחכו למוצא פיך וסביר להניח שברגע זה ממש החלטות חשובות מתקבלות ואתה לא שותף.

כדי להפוך למנהל/ת משפיע/ה ומשמעותי/ת התקשר/י 050-7417040

כתיבת תגובה