fbpx

שינוי עד גיל ארבעים

189_1

 אנשים שלא עשו שינוי משמעותי בחיים שלהם עד גיל 40 לא יחיו חיים מלאי הגשמה, שמחה ואהבה.

המשפט הזה נשמע מאוד חד משמעי וגורף, סביר להניח שהוא מעורר התנגדות אצל חלק מהקוראים. בייחוד אלו שעדיין לא עשו את השינוי המיוחל. ובכן מעבר לגיל, שיכול להשתנות בין האנשים כלומר אפשר יהיה להרחיב אותו לטווח הגילאים של 35-50, כל השאר בו מדוייק.

מה הסיכוי שנחיה את חיינו באותו אופן, באותה דרך, מלידתנו ועד מותנו ונהיה מאושרים?

מה הסיכוי שברור לנו מי אנחנו, למה אנחנו זקוקים ומה עושה לנו את זה, כשאנחנו צעירים, מעצבים את האישיות שלנו, בונים את הדרך שלנו דרך התנסויות שונות, דרך אתגרים, הצלחות, כשלונות, אירועים מכונני חיים, פגיעויות ואובדנים?

אנחנו בדרך כלל מגיעים להתמודדות כבוגרים לעולם כאשר בתיק הגב שלנו מחשבות, דפוסים ופרדיגמות שאספנו מילדותנו. התפיסות של ההורים שלנו, המודלים שראינו בבית, הגנטיקה המשפחתית שלנו בדמנו, עד שנראה שאין לנו ברירה אלא לשחזר את העבר. לעשות עוד מאותו דבר. לפעול באופן שאינו מממש אותנו, שגורם לנו תסכול.

לרב אנחנו לא מעיזים בצעירותנו לפעול מתוך מקום אותנטי, אנחנו לא בשלים לקחת החלטות שהם בניגוד מוחלט לנורמה משפחתית או חברתית.

מה שקורה בפועל הוא שאנחנו לומדים, רוכשים מקצוע, מפתחים זוגיות, יוצרים משפחה ואז נוצר משבר, קרע. הבחירות שלנו כבר לא נראות לנו מתאימות לנו. אנחנו לא שמחים, אנחנו לא מוגשמים. אבל לעשות שינוי, משמע לשלם מחירים יקרים מאוד. זה אומר לזנוח מקצוע שעמלנו שנים כדי להשיג אותו והשקענו הרבה מאוד כספים כדי ליישם אותו. לפעמים זה אומר לפרק משפחה. זה אומר לצאת לדרך חדשה שהסביבה שלנו לא מצפה לראות אותנו הולכים בה. להיות שונים, אחרים, בהלימה אחר הלב שלנו, בהלימה אחר התאוות, התשוקות והרצונות שלנו.

בדרך כלל אחת מהתופעות הבאות יהיו רלבנטיות עבורנו:

  1. קושי עם עצמנו, קונפליקט פנימי שלנו, יבוא לידי ביטוי בקשר הזוגי שלנו. אנחנו לעולם משתקפים בקשר. אם אני לא מעריכה את עצמי, לא מרגישה נשית, שווה, למה שבקשר זה יהיה אחרת? לא פתרתי את הקושי שלי מול עצמי והקשר הזוגי שלי ייהרס כתוצאה מכך.
  2. מצב רגשי משתנה בתקופת חיים מסויימת – סביר להניח שעד גיל 40 נתמודד עם תאונה, מחלה, פיטורין, מוות של אדם קרוב. אלו אירועים המעוררים שאלות רגשיות קיומיות ורצון לפעול באופן שונה מהמוכר ומהמקובל. ארצה לעשות שינוי תפיסה דתית, רוחנית, פוליטית, תזונה. ארצה לשנות את מה שאני עושה דרך קבע כדי להגשים את עצמי יותר כי אני מבין את שבריריות החיים.
  3. תחושות ממושכות של תסכול וחוסר סיפוק רגשי מעבודה או מקשר יהפכו לדיכאון. כמו אינפוזיה יום יומית של רעל במינונים קטנים, כמו חסך יום יומי שמתגבש לכדי חור גדול שנפער, כך נרגיש לאחר שנים של תסכול. קשה לי עם הקשיים בקשר הזוגי, אני לא מסיים את הקשר, ומצד שני אין לי כוחות להתחייב לשינוי מעמיק בתוך הקשר. אז אני חי בהשלמה שזה מה שאקבל מהקשר וזה מחליש אותי יותר ויותר. סביר להניח שאבגוד כדי להקל על הריקנות והדיכאון, אבל היא תישאר שם מכאיבה עוד יותר.

הפחד לעשות שינוי נובע מפחד שהכל יתמוטט לנו, שלא נשרוד את השינוי, ממש פחד מוות. אך בפועל אנשים שעושים שינוי משמעותי בחיים שלהם מרגישים בדיוק הפוך. כן התקופה הראשונה לא פשוטה, כמו שלהיות בהריון וללדת לא פשוט, אבל כאשר עוברים את התקופה הזו, מרגישים ממש לידה מחדש. מרגישים שניתנה לנו הזדמנות שניה לחיות את החיים האלה, לחיות חיים של הגשמה, שמחה ואהבה.

אז יאללה. למה אתם מחכים? עשיתם כבר את השינוי שלכם?

 

רוצים עזרה לעשות את השינוי? הקליקו כאן

רוצים לקרוא את המאמר שלנו על חשיבה חיובית הקליקו כאן

כתיבת תגובה