fbpx

איך לא להיות מובן מאליו בקשר? או למה נעלמים לי?

אז איך יוצרים תלות בריאה בקשר? או איך לא הופכים להיות מובן מאליו בזוגיות או בכל קשר אחר?

כאשר אנחנו נכנסים לזוגיות, או לקשר בכלל, אנו רוצים מצד אחד לפתח תלות הדדית, אבל מצד שני פוחדים מכך מאוד ורוצים לשמור על עצמאות ונפרדות. אני פוגשת נשים וגברים שמספרים לי במהלך אימון אישי לזוגיות שנעלמים להם, שהם מרגישים שהם הופכים להיות רודפים אחרי הצד השני. מה מוביל לכך?  פעמים רבות הסיבה לכך שקשר אינו מחזיק מעמד לאורך זמן היא אי יצירת תלות או במילים אחרות שהאחד/אחת תופס את השני/ה כמובן מאליו. כלומר לא נוצר חיבור שמטביע את חותמנו בבן/בת הזוג או בנו והתחושה היא שהקשר אינו משמעותי. בדרך כלל למשמע המילה תלות אנחנו מתנגדים ורואים בה תופעה שלילית. תלות מתחברת לנו לשליטה, לאובססיביות ולמקומות שבהם אנחנו מאבדים את עצמנו. אך תלות הדדית בריאה היא כזו שבה אנחנו שלמים, עצמאיים בקשר ולצד זה מפתחים תלות רגשית, תפקודית מתוך בחירה והתחברות.

1. חשיפה – ככל שבני הזוג מבטאים את מי שהם באותנטיות, מתקשרים מתוך פנים לפנים ולא חוץ לחוץ, נוצר מקום חשוף, פגיע, שלעתים מפחיד להיות בו אבל הוא יוצר חיבור משמעותי ולא חיבור חיצוני.

2. הצבת גבולות – ככל שבני הזוג מגדירים לעצמם קווים אדומים ברורים כמו: כשאני עם חברים שלך, אתה לא משאיר אותי לבד. כשאני מתווכח איתך, את לא נעלמת או שותקת ימים. ככל שלא מוותרים על עצמנו בקשר כך יוצרים קשר של כבוד והערכה הדדית.

מדריך לקרבה בזוגיות

3. התמודדות עם קונפליקטים – ההסכמה להגיע לקונפליקט בקשר היא מתן אפשרות לצד השני להבין אותנו יותר, היא יצירת קרקע בטוחה יותר, היא גיבוש תשתית לגיבוש הסכמים משותפים שיעצבו את הקשר הזוגי.

4. בקשה – הזכות הטבעית לבקש עבורנו כי מגיע לנו מאפשרת למעשה לשים את עצמנו במרכז בקשר. לבקש שיתן לי תשומת לב. לבקש שתכין לי ארוחת ערב, אלו בקשות שמאפשרות לנו לקחת סיכון בקשר. בקשות שיוצרות הזדמנות לתת ולקבל ולהתחבר יותר, כך הקשר מספק אותנו יותר.

5. הבטחה – קשר בו מהתחלה נתפשט עד הסוף לא ישאיר מקום להבטחה עתידית. בדיוק כפי שבונים בית בהדרגה, תכנית, יסודות, שלד וכן הלאה כשכל הזמן לנגד עינינו ההבטחה לבית שנרצה לגור בו, כך עדיף לבנות קשר. אפשר ורצוי לדבר על ההבטחה שאני בתוך קשר, זה רק יוצר יותר עניין.

אין סיבה להרגיש מובן מאליו בקשר – אימון אישי יכול לעזור לך!

כהמשך למאמר כדאי לקרוא את המאמר שלנו: למה כל כך קשה לנו ליצור ולשמר מערכות יחסים משמעותיות, זוגיות או קשרים בכלל?

מי שמרגיש מובן מאליו בזוגיות יכול לקרוא את המאמר שלנו על אסרטיביות בזוגיות

כתיבת תגובה