fbpx

אימון בפסיכודרמה ליצירת זוגיות

בחירה בבן/בת זוג מורכבת ולא פשוטה. היא מכילה בתוכה ערכים, צפיות, רגשות,  שיקולים מעשים, משיכה, חברות ועוד.

בעזרת אימון ליצירת זוגיות בפסיכודרמה  וכחלק מאימון לזוגיות תקבלו כלים לבניית זוגיות בריאה, גם ובעיקר אם אתם אחרי מערכות זוגיות כושלות, גירושין או טרם חוויתם זוגיות בריאה.כזו.

פסיכודרמה ליצירת זוגיות – איך אימון בפסיכודרמה יכול לעזור לכם לייצור זוגיות בריאה?

הפסיכודרמה כ "הדרמה של הנפש",  מאפשרת נגישות רבה לתפקידים בתוכינו, דמויות פנימיות שהופנמו במהלך החיים, קולות חיצוניים שהפכו מוטמעים, מבלי שבהכרח בחרנו בהם, מאפשרת העמדה של כל אלה, הסתכלות בהירה, בחירה מחדש ב, תוך התאמתם למציאות עכשווית. פסיכודרמה מאפשרת זיהוי תבניות בתוכן יושבות הבחירות שלנו בנושא זוגיות. תבניות שהטמענו בעבר ואינן בהכרח רלוונטיות בחיינו הנוכחים. ואולי הן אלה שמקשות עלינו לפתח זוגיות ממקום רצוי ובריא יותר.

מדריך לקרבה בזוגיות

פסיכודרמה ליצירת זוגיות – על מה נעבוד ואיך נשתמש בכלים אלה?

נזהה דפוסי קשר בעבר. – איתור הדפוס שגרם לבחירה במערכות יחסיים בעבר. מה התאים? מה לא עבד?  מה חוזר על עצמו בכל קשר ומביא לכישלון חוזר?

נזהה את המרכיבים החשובים בהווה לזוגיות חדשה – כלים לבניית הבנה מחודשת שהיא תולדה של ניסיון העבר. מה למדתי על עצמי? מה הייתי רוצה לבנות בעצמי שלא היה לי בעבר? מה חשוב לי היום?

כלים לבניית אהבה עצמית-  אהבה עצמית , גם כשאני לא בקשר. איך לאהוב את עצמי בקשר? איך להיות נאהב/ת בתוך קשר? כפי שאני, עם היתרונות והחסרונות שלי.?

ערכים- כלים לזיהוי הערכים שלי ובניית ערכים משותפים בזוגיות

אינטימיות – כלים לבניית אינטימיות עם עצמי ובזוגיות. פתוח יכולת להיחשף ולשתף מבלי להרגיש איום, או חרדה ולקבל שיתוף של בן/בת זוגי.

תסכול וקונפליקטים- כלים להתמודדות עם קופליקטים ותסכול מבלי להרגיש אשמה ו/או קרבנות

נתינה וקבלה- קבלת כלים לפתוח יכולת לתת ולקבל, מבלי להתחשבן. מתוך כבוד ליכולות שלי ושל האחר.

יכולת להיות בחופש עם עצמי ובזוגיות- פתוח יכולת להיות בחופש אישי וזוגי.  להביע את עצמי, להביא את מי שאני . לנהל קשרים שחשובים לי גם בזוגיות ולאפשר כל זאת לבן/בת זוגי

להיות ביותר מתפקיד אחד- קבלת כלים ליציאה מאזור הנוחות. לא להישאר בתפקיד אחד מוכר וידוע. כמו הורה, ילד . מאהב וכו

 

פסיכודרמה ליצירת זוגיות – סיכום

יצירת קשר זוגי מאוד מורכבת. ההבנה שאין קשרים מושלמים. אין קשרים שיש בהם הכול. בכל הקשרים בסופו של דבר יש תסכול, שוני, קונפליקטים, חוסר הסכמה ועוד. ההבנות האלה הן מאוד משמעותיות. עדיין מה שמאפשר ליצור קשר זוגי למרות כל זאת, הוא האמון ביכולות העצמיות והאמון בכוונותיו הטובות של האחר, יכולת לתקשר רגשות, יכולת להיות באינטימיות ולשתף גם בכאב ובחוסר המושלמות. יכולת האלה הן אלה שמאפשרות, בחירה ממקום רגשי אמיתי ונכון. לא ממקום של מילוי פונקציונאלי, תפקיד כזה או אחר. הבן זוג שלי, הוא לא אבא שלי, אין לו יכולות כאלה וזה לא התפקיד שלו. בת הזוג היא לא האמא שלי . אין זה מתפקידה. נכון שבכל הקשרים יהיה קצת מהכול, אמהות, אבהות, משפחה, חברות וכו. היכולת לנוע ממקום למקום, מבלי להיות בתפקיד אחד , מקבע וקשיח, הופך את יצירת הקשר הזוגי לאפשרי, כי הוא מאפשר גמישות והכלה.

כתיבת תגובה