fbpx

ייעוץ זוגי – למי שרוצה ליצור זוגיות טובה יותר

כולנו רוצים זוגיות מוצלחת על כך אין מחלקת. אך כשאנשים וזוגות מגיעים לאימון לזוגיות מסתבר כי ההגדרה לזוגיות מוצלחת משתנה מאדם לאדם. מהי אם כן זוגיות מוצלחת ואיך יוצרים זוגיות כזו? על מנת לענות על שאלה זו עלינו לשאול את עצמנו ארבע שאלות מפתח.

1. שאלת התכלית – מהי תכלית הקשר שלי, מדוע למעשה אני רוצה להיות בזוגיות ויותר מכך מדוע אני רוצה להישאר בזוגיות לאורך זמן. האם אני רואה זוגיות כסוג של שיעור לחיים עבורי, הזדמנות לצמיחה והתפתחות? האם זוהי שותפות בחלוקת משימות לדוגמא הוא מפרנס ואני מטפלת בילדים? האם זוגיות נועדה בשביל להוליד ילדים ולגדל ילדים? האם אני רוצה זוגיות על מנת שיהיה לצידי מישהו תומך, מפרגן פשוט ללכת איתי יד ביד?, האם אני זקוקה לעדות לחיי?. כמובן שהתכלית יכולה להשתנות גם בין קשרים וגם בתקופות שונות בתוך קשר אחד. לפעמים כשהתכלית מולאה מסתיים הקשר – נשים שרוצות קשר על מנת ללדת ילדים ורק לאחר מכן מרגישות שהן יכולות להמשיך בחייהן העצמאיים. התאמה בין בני הזוג בתכלית היא חיונית לקיום קשר מוצלח. באימון לזוגיות ניתן לשאול על שלוש תקופות או רגעים משמעותיים בקשר –  מה היה שם, האם התכלית מולאה?.

2. שאלת התפקידים – בנושא ייעוץ זוגי שואלים מהם התפקידים המרכזיים שמגלמים בני הזוג – שתקן ודברנית, מניעה ומונע, אחראית על הרגש ואחראי על ההיגיון, יצר מול אחריות, מרצה ושולט. האם התפקיד שאני מגלם נוח לי, משרת אותי? האם התפקיד שלי עוזר לי להגיע לתכלית הקשר? האם הייתי רוצה להרחיב אותו, לשנות, לעשות חילוף תפקידים? אנשים רבים, לרב נשים שמשמשות בתפקיד אמא לבן זוגם, לא מודעים לכך שאפשר ורצוי לעיתים להתפטר מתפקיד.

3. שאלת ניהול הקשר – באימון לזוגיות נבחן את ניהול הקשר על פני ארבעה פרמטרים – כמה, מה, מי ואיך כלומר אינטנסיביות וקצב הקשר – כמה מדברים, כמה נפגשים, כמה מבלים. מה נקודות המפגש : משפחה, חברים, פנאי, התפתחות. מי אחראי על מה? על מה אני לוקח אחריות? ואיך מנהלים את כל זה – בנעימות, בקור, בפקודה, בהומור, בכתב, בשיחות, במשחק,  בהקשבה? גם כאן חשוב לבדוק מה כל אחד היה רוצה ובאימון לזוגיות נבחר ניהול קשר שמתאים לשני בני הזוג.
4. שאלת הערכים והקווים מנחים – ראשית חשוב שאדם ידע מהם הערכים החשובים לו ומהם הקווים המנחים, למעשה כללי המשחק שהוא בוחר בהם לניהול חייו. הצעד הבא באימון לזוגיות הוא לבחון האם יש ערכים משותפים? מהם? מה הנגזרת של הקווים המנחים? איך מתרגמים אותם לפעולות יומיומיות שבני הזוג מחויבים להן. משאלות מהותיות שנוגעות לבסיס הקשר, לחינוך הילדים, לבניית ועיצוב המשפחה מגיעים להחלטות מעשיות.

מדריך לקרבה בזוגיות

זוגות רבים מתווכחים ומתקשים לגשר על חילוקי דעות, זוגות אחרים חיים במרחק שנוצר לאורך זמן ויש כמובן אנשים רבים המתקשים ליצור לעצמם זוגיות לאורך זמן. תחום רבלנטי שמסייע להתחיל ולבנות הצלחה משותפת הוא התקשורת הזוגית.  תחום חשוב ביותר לתחום הזוגיות ולחיים בכלל והוא מלווה את המענה לארבע שאלות המפתח שמהוות את הבסיס ליצירת קשר מוצלח שמתאים לשני בני הזוג. תוצאה של בסיס ברור ומוצלח היא תקשרת מקדמת ומוצלחת בין בני הזוג.

כתבה : גלית קדמי ביבר

לייעוץ זוגי ניתן להגיע ביחד או לבד.

גם אם רק את או אתה מרגישים שאתם רוצים שינוי או פתוחים להסתייע בגורם חיצוני השינוי אפשרי – אל תוותרו !

התקשרו לקביעת פגישה 050-7417040

ייעוץ זוגי ברחובות והסביבה

ייעוץ זוגי בתל אביב ובמרכז

קרבה בזוגיות - מתנה

כתיבת תגובה