fbpx

חשיבה חיובית – גלית קדמי ביבר | אימון אישי לזוגיות | אימון אישי מאמרים

אימון אישי וחשיבה חיובית

על מנת לשרוד עלינו להית ערים לסכנות. לוחם מיומן יודע להיות קשוב ודרוך לכל צרה שתבוא. הוא מחפש סימנים לרעות, על מנת להציל את עצמו. אך האם עלינו לחיות חיי לוחמים? האם עלינו להיות דרוכים לרע שיגיע?

המוח שלנו שאינו מבדיל בין מציאות ודמיון, מכוון אותנו לפעול, להגיב בהתאם לפרשנות החשיבתית שלנו. פרשנות שמתורגמת לסימנים פיזיולוגיים.  דופק, אישונים, לחץ דם, מתיחת השרירים כל אלו ועוד מושפעים מהפרשנות שאנחנו נותנים למצבים בחיים שלנו על מנת לסייע לנו להתמודד טוב יותר עם המציאות. באופן זה ההכנה המנטלית והפיזית מייצרת מציאות לכאורה שתואמת את ההכנה שעשינו.

שני עקרונות יסייעו לנו לחיות רגועים יותר, אופטימיים יותר, מאושרים יותר ומכאן ליצור לנו מציאות כזו. עקרונות הפוכים לטבע שלנו, להרגל הכי בסיסי שלנו.

עקרון הכן – הדבר הכי קשה לנו הוא להגדיר מה אנחנו כן רוצים, מה כן טוב בכל מצב נתון. בכל סיטואציה בה אנחנו נמצאים, גם אם היא מימוש החלום הכי גדול שלנו, אנו ניטה לראות קודם מה לא טוב, מה לא. כשהבן שלי היה בגיל גן והגיע הביתה לספר לי "משהו שאני לא אוהב לשמוע", כבר התחלתי להרגיש קצב מוגבר של דפיקות לב. כאשר אמר לי "אני ויריב הלכנו מאחורי השיחים והורדנו מכנסיים להראות אחד לשני", אגלי זיעה הופיעו על המצח שלי. בניגוד לאינסטינקט שהוביל אותי לפרש את המצב כשלילי, כרע, פרשנות שגרמה לי להרגיש פחד גדול, חרדה, כעס וחוסר אונים. החלטתי להגיב בדיוק ההיפך. "איזה יופי", אמרתי לו, "אני כל כך גאה בך שאתה מספר לי ומשתף אותי", הרגשתי את הדופק שלי מאט קצב כמו אומר לי הכל בסדר, הכל בסדר. בהמשך כמובן שדיברנו על הגוף הפרטי והתקשרתי לגננת ולאמא של יריב. אבל לא הייתי במלחמה, לא פעלתי כשורדת. ככל שנראה מה טוב, אלו דברים מופלאים ומצוינים עשינו היום, במה הצלחנו. ככל שנסכים לראות כך את סביבתנו, נוכל לפעול ממקום אחר, רגוע יותר, חיובי ומקדם יותר.

האם ידעתם שנשים בהריון מסתובבות בעולם ורואות לנגד עיניהם רק נשים בהריון. האם שמתם לב לכך שאנשים, בדרך כלל נשים שרוצות לקנות נעליים מסתובבות בעולם כשראשיהן מופנים למטה, הן רואות רק נעליים ועוד נעליים. כאשר קנינו רכב חדש מסוג טויוטה, נדהמתי לגלות כמה רכבי טויוטה מצויים על הכביש, במגרשי חניה. היה נדמה לי שכולם נוסעים על טויוטה. באותו אופן בדיוק אם אשים לנגד עיני את נקודות החוזק והעוצמה שלי, הם ישרתו אותי נאמנה. אם אראה את נקודות החוזק של אנשים סביבי, הם יתבטאו יותר וישרתו אותי. ככל שאחשוב על עצמי שאני קרה, אווכח שוב ושוב כי אני קרה, ככל שאחשוב שאני חדה, מצחיקה או אופטימית, אראה שוב ושוב את אותן תכונות מתקיימות בסיטואציות רבות בחיי.

" וצריך לחזק עצמו שיבוא לשמחה בכל מה שאפשר, ולהשתדל ולמצוא בעצמו איזו נקודה טובה ,כדי לבוא לשמחה" (רבי נחמן מברסלב).

תרגיל אישי

להכין רשימה של 5 עוצמות מרכזיות/נקודות חוזק שלנו, להדפיס ומיד פעם להציץ ולהזכר. לשאול איפה הן שירתו אותי היום?

לשאול פעם ביום, בערב, במה הצלחתי היום? במה אני גאה בי היום?

כשאנו מרגישים שחווינו כישלון, כשיש לנו תחושה רעה כתוצאה מאירוע מסויים לבחון מהו התפקיד החיובי של זה בחיינו? למה זה גם טוב לנו?

כתיבת תגובה