fbpx

אני יוצר משמע אני קיים – איך להיות מנהל יצירתי באמצעות תהליך של אימון אישי ועסקי?

מנהלים רבים עושים את עבודתם נאמנה, אפילו מתקדמים לתפקידים בכירים בחברות ומובילים אותן להישגים. בכל זאת משהו חסר להם. התחושה שהכול אותו דבר, הידיעה הפנימית שהם יכולים יותר. התרגשות ומיצוי הפוטנציאל העצמי הם שני מצרכים יקרים עבור מנהלים בני זמנינו. אנחנו בדרך כלל יושבים בנינוחות ומחכים שמישהו או משהו ירגש אותנו ובכן בדרך הזו אפשר להגיע לשיאים קטנים, מדודים ומבוקרים של הישגים והתרגשות רגעית בלבד.

הדרך הבטוחה להפוך להיות מנהל מתרגש, שפועל מתוך תשוקה היא להסכים להיות באזור המסוכן של היצירה, כלומר לתת מקום ליצר שלנו. דרך שתוביל אותנו בהכרח להיות מנהלים פורצי גבולות, שמגיעים למקומות חדשים ומשיגים הרבה יותר עבור עצמנו ועבור החברה שלנו-את זה ניתן להשיג ע"י תהליך של אימון אישי ועסקי.
להיות יצירתי זה להיות מסוגל לפתור בעיות בדרכים חדשות ומיוחדות, בדרכים יצירתיות. הנטייה הטבעית שלנו היא להרשים, לעשות בשביל שאחרים יתפעלו ויעריכו אותנו, בדיוק כפי שאנו מצפים שאחרים ירגשו אותנו. דרך זו מובילה אותנו ישירות לחיסול המקור הטבעי ליצירתיות, הוא הדמיון שלנו. כשאנחנו רוצים ליצור, אנחנו משתמשים בדמיון שלנו לחפש דרכים חדשות ויעילות להשלים את המשימה שנרצה להשיג. כאשר מפעילים את הדמיון מגיעים למחוזות מרגשים, מעיזים, נוטלים סיכון. בדרך זו לא רק שיש יותר סיכוי להגיע לפריצות דרך ממשיות, עצם העניין הופך אותנו לאנשים חיים יותר, יצריים יותר ומכאן אנחנו ממצים יותר את הפוטנציאל הטמון בנו, ומנהלים במצב רוח מרומם ש"מדביק" את העובדים שלנו, והסובבים אותנו. אפשר לרכוש את כול זה בתהליך קצר מועד של אימון אישי ועסקי
מדוע אם כן אנחנו עוצרים את היצירתיות שלנו?
הפחד מכישלון – על מנת להיות יצירתיים עלינו לעשות משהו חדש,שלא עשינו לפני – בכך יש סיכון גדול לכישלון. כמו לעסוק בשיווק כאשר עד היום עסקתי בתפעול, כמו להציג בפני הרבה מאוד אנשים או כמו לדבר עם העובדים שלי כאשר עד היום התמקדנו בלעשות. כאשר מבינים שהצלחה היא למעשה תוצאה של לא להיכנע לכישלון, אין באמת דבר כזה כישלון. הרי כל ניסיון מוביל אותנו, כמו כל ממציא גדול, אל ההצלחה. כל ניסיון מוביל אותנו להבין מהו הידע שחסר לנו, מהן המיומנויות שחסרות לנו, מהן האפשרויות שהצטמצמו ואילו נפתחו.

הפחד לצאת מאזור הנוחות – אימון אישי ועסקי יאפשר לפתוח דלת להצלחה, הכרוכה ביציאה לדרך חדשה, שלא הכרנו, מעבר לאזור הנוחות המוכר והנעים לנו. כמו לפנות ללקוחות בחו"ל כאשר עד היום פעלנו רק בארץ או כמו להכפיל את המחירים שלנו. בכל מקום שאנחנו פועלים בנוחות ונעים לנו, אנחנו נשארים ברמת הניסיון, הידע הקיים ומכאן נגיע להישגים מוכרים. ככל שניקח סיכון ונסכים לפעול בתנאים חדשים אשר בהכרח אינם נוחים, לא נעימים לנו, יש סיכוי ליצירה מרהיבה.

הפחד מביקורת – מה יגידו עלינו, זו שאלה שמטרידה אותנו לאורך כל חיינו. מה יהיה אם אחליט להעסיק מהיום אנשים מעל גיל 50, יגידו ש"נפלתי על הראש", או מה יגידו אם אפתח לצד מתן שירות ומכירת פלאפונים מכירה של מוצרי כושר ובריאות. בפועל, מה שאומרים על אנשים משתנים ומשנים הוא שהם מעזים, שהם מיוחדים והלוואי והיינו כמותם.

מדריך לקרבה בזוגיות

אימון אישי ועסקי ייתן לך את המנוף להעיז ולהצליח

הפחד שאין לי באמת מה לחדש והכול כבר נעשה – המחשבה שהכול כבר נאמר ונעשה יש אמת בבסיסה. אם נקרא כתבי פילוסופים ונשווה לתורות ניהול חדשניות נגלה דמיון רב. נכון הוא שהצעדים הראשונים הם אותם צעדים, אבל מה שמבדיל אדם מאדם הוא הדרך הייחודית לו, השאלה היא מה קורה בהמשך, אחרי הצעדים הראשונים. יש לנו נטייה ליפול למלכודת "הכול או כלום", או שאהיה המנהל המבריק, שכל המצאה שלו מקפיצה את רווחי החברה או שעדיף לא להמציא דבר, לשם כך יש כדאי להכניס מו"פ, אומרים מנהלים רבים. מחשבה המשאירה את החברה במוד של הישרדות, לא עושים חדש ולא מרגישים חדש אימון אישי ועסקי פותח אפשרויות נוספות.
ההסכמה לצאת מאזור הנוחות ולקחת סיכון, סיכון שנטעה, סיכון שלא יאהבו מה שנגיד או נעשה, סיכון שלא תמיד "נבריק", היא שתוביל אותנו להיות מנהלים יצירתיים, מנהלים שחיים יותר, שמרגישים התרגשות ומופתעים מהמקומות החדשים אליהם אנחנו מגיעים.
ולסיכום עשרה טיפים הניתנים לרכישה  באימון אישי ועסקי ושיהפכו אותך למנהל יצירתי שמנהל בתשוקה ומפיק מעצמך עוד ועוד:
1. לטעות, ושוב לטעות, ושוב לטעות – לעשות כל הזמן שגיאות חדשות.

2. להתמקד בחיובי שבחלקים ולא בשלם – בכל ניסיון להתמקד במה למדתי, מה טוב עשיתי.

3. לשחק לשחק לשחק. לעשות כיף, ליהנות, לחקור מה יכול לקרות, מה ניתן לעשות. כשמשחקים הפוקוס הוא בכאן ועכשיו לא מה יקרה מחר, תחשבו על ילדים במשחק כדורגל.

4. כשמגיעה ההשראה, הדחף – לתת לו מקום, לא לדחות.

5. לשבור את החוקים – לעשות רשימה של כל הכללים שאני פועל על פיהם ולהפר אחד.

6. לעשות דברים יצירתיים על בסיס יומי – ביום יום נתקלים בבעיות ואתגרים חדשים כל הזמן, להיות מסוגל לתת לכל בעיה יותר ויותר אפשרויות לפתרון, פותח את דלת היצירתיות.

7. להגזים –  במחשבה על פתרון להגדיל מאוד או להקטין מאוד למימדים לא הגיוניים.

8. לחשוב על דברים דומים בקנה מידה אחר – מה היה עושה במקומי ביל גייטס?

9. להפוך ליקויים וחולשות לתועלת – בבסיס הקושי הכי גדול שלנו טמונה האפשרות להמצאה גדולה, אם נמצא את הדרך הטובה ביותר להתמודד איתו.

10. להחליט שאנחנו יצירתיים ולהקצות לכך זמן קבוע בכל שבוע.
אם את/ה מעוניין/ת להתחיל ליצור ביצירתיות התקשר/י לקבוע פגישה 050-7417040 או קראו על מאמנת אישית לחיים ולעסקים

כתיבת תגובה