fbpx

אימון קריירה – איך מתקדמים למקום עבודה מספק ומתגמל?

כתבה : גלית קדמי ביבר
"אני כבר שנים באותה עבודה ולא מתקדם", "אף פעם לא פנה אלי הבוס שלי וביוזמתו העלה לי את השכר", "אני במלכדת דבש, התנאים טובים אבל אני כל כך לא מבטא את עצמי, אני משתעמם רב היום", אלו חלק מהאמירות הנשמעות ע"י אנשים לעיתים שוב ושוב לאורך שנים. אמירות שמבטאות חסכים בעבודה במגוון תחומים שככל שמעמיקים ובוחנים אותם באימון לקריירה מגיעים לשלושה עיקריים: ביטוי ומימוש עצמי, השפעה ושכר לרבות תנאים. האם אפשר לשנות את המציאות בעבודה? האם אפשר להרגיש טוב יותר במקום העבודה? להשתכר יותר? להיות משמעותי יותר? התשובה היא חד משמעית כן. בניגוד למקובל לחשוב,

באימון קריירה מגלים כי גם אלו שמעיזים לעבור ממקום עבודה אחד לאחר, יכלו לבצע את השינוי המיוחל במקום העבודה הקודם. לעיתים שינוי משמעותי במקום עבודה קיים מבסס אף יותר, דרך חדשה ומוצלחת, במקומות עבודה עתידיים או אפשרויות חדשות במקום העבודה הקודם. בדיוק כפי שבזוגיות אם נעבור מבן זוג אחד לאחר לא בהכרח נגדיל את הסיכויים שלנו לקשר משמעותי ומספק, בדיוק כפי שבזוגיות ההבנה הבהירה בדבר מה בדיוק אנחנו רוצים לעצמנו וכיצד נוכל להשיג זאת מקדמת אותנו לעבר זוגיות טובה יותר, כך במקום העבודה שלנו.

באימון קריירה עלינו להגדיר לעצמנו מה חשוב לנו במקום העבודה שלנו, גם כאשר לא ברור לנו ולא נראה לנו שיש ולו סיכוי קלוש שנשיג זאת. בשלב הבא עלינו לגייס את היצירתיות שלנו ולבחון מהן הדרכים בהן נוכל להגיע למטרה שלנו. כאן נגלה דרכי חשיבה ופעולה שאיננו רגילים ללכת בהן. כאן נמצא המפתח לשינוי, הקושי המאתגר וההזדמנות הגדולה.

באימון קריירה בשלבים מדורגים ובליווי צמוד נתקדם לאט לעבר מקומות חדשים, נעז ליזום ולגלות אפשרויות חדשות. שלושת התחומים שאנשים מבקשים עבור עצמם כרוכים האחד בשני, ככל שעובד יבטא את מי שהוא בעבודה ויממש את עצמו הוא יגדיל את הסיכויים להיות משמעותי יותר בארגון שלו, להשפיע ומכאן גם לקבל שכר ותנאים טובים יותר. ככל שעובד יפעל להשפיע יותר בארגון שלו הוא יקבל שכר ותנאים טובים יותר וגם מבלי להתכוון יהיה באזור בו הוא מבטא יותר את מי שהוא ומממש את עצמו. זהו משולש שעובד במקביל והחשוב ביותר הוא שהוא תמיד עובד.

מדריך לקרבה בזוגיות

באימון לקריירה מגלים מה ניתן לעשות על מנת להפעיל צלע או יותר מצלעות המשולש הזה. להלן כמה דוגמאות לכך:

עובד בתחום השירות שבזמנו הפנוי אוהב לעסוק בציור, בכתיבה או בכל תחום יצירתי אחר יוכל ללא ספק לתרום לארגון שלו ברעיונות יצירתיים כמו סלוגנים חדשים או רעיונות עיצוביים גם אם אלו אינם בתחום אחריותו.
עובד בתחום המכירות שאוהב להופיע בפני קהל יוכל ליזום מפגשי קבוצות בארגון שלו אם לתחום המכירות או לתחומים אחרים, גם אם עד היום עבד רק אחד על אחד. הרעיון המרכזי הוא לשאול את שאלות המפתח : מה אני הכי אוהב לעשות? מה הכי קל לי לעשות? במה אני הכי טוב? ולראות איך אפשר ליישם זאת בעבודה שלי.

גם עובד שהגיע לאימון לקריירה וטען שאהבתו הגדולה היא בכלל למוסיקה ואין סיכוי שהוא יוכל לשלב אותה בעבודתו הניהולית, מצא דרכים יצירתיות לבטא את מי שהוא – בישיבות הבוקר שניהל שמעו בכל פעם שיר, הוא רתם את החברה שלו לקחת תחת חסותה טיפוח אמן צעיר בתחום המוסיקה. כשנפתח הפתח נסלל נתיב שהניב עוד ועוד רעיונות לשילוב המוסיקה בעבודה שלו.

כאשר עובד מוצא את נתיב שמחבר את מה שהוא עושה ביום יום לאהבה גדולה שלו, ללא ספק הוא יהפוך חיוני יותר, מתלהב ונמרץ יותר ומכאן יראה יותר, ישפיע יותר וגם יתוגמל על כך.

באימון קריירה מגלים שכמו בכל דבר בחיים ה"חיפוש" אחד האדם ה"נכון", הבית ה"נכון", התזמון ה"נכון", הלימודים ה"נכונים", העבודה ה"נכונה", הוא למעשה רק מה שמרחיק אותנו ומשהה את המפגש עם הדבר ה"אמיתי" של להגדיר לעצמנו מה נכון לנו ופשוט לגרום לנו להיות שם, כרגע במקום שאנחנו נמצאים בו.

על מנת להתקדם התקשרו 050-7417040

כתיבת תגובה