fbpx

המדריך לכתיבת קורות חיים מעודכן

כחלק מעבודתי באימון לקריירה אני נתקלת בבעיה הבאה: אתם שולחים כמויות של קורות חיים ואף אחד לא חוזר אליכם? השאלה הראשונה שכדאי שתשאלו את עצמכם היא – מדוע אנחנו כותבים ושולחים קורות חיים? ובכן המטרה החשובה ביותר היא לגרום למקבל קורות החיים להזמין אותנו לראיון. כן גם כדי להעביר מידע, ללמד אותו על הניסיון שלנו, אבל קודם כל לגרום לו לרצות לפגוש בנו.

אז איך עושים את זה?

בעידן של היום בו כל מנהל מתחיל את הבוקר כשמונחים לפניו עשרות עד מאות קורות חיים, עלינו להקפיד על כמה עקרונות שיבטיחו שנבלוט בין המוני הדפים.

ששת העקרונות לכתיבת קורות חיים מנצחים הם :

  • 1.קצר וקולע
  • 2.יצירת בידול
  • 3.הדגשת היחודיות
  • 4.התאמה למשרה
  • 5.אמינות
  • 6.קשר אישי

קצר וקולע

יש לכתוב את קורות החיים בתוך מבנה נח, ברור, תמציתי ומזמין לקריאה. האדם שקורא ומסנן כמויות של קורות חיים לא יתעכב על דפים שכתובים בכתב קטן מדי, שכתובים בפונטים לא נעימים לקריאה או שמתארכים מדי. ההמלצה היא לכתב קורות חיים על עמוד אחד. עמוד שאם תסתכלו עליו בלי לקרוא אותו, הוא יראה לכם אסתטי, מזמין, מרווח. עצם הבחירה במילים הופכת אתכם לאנשים שיהיה עדיף להיפגש איתם. כי מי ירצה לפגוש במרואיין מעייף, אטי, כבד ושלא ברור לו מה הוא בוחר.

יצירת בידול

עלינו לשמור על מבנה תמציתי, בהיר, קצר, מבנה שחוזר על עצמו ברב קורות החיים שנשלחים, אך על מנת לבלוט בין קורות החיים הרבים ומעבר לכך להיות "זכירים" כאשר יש המשכיות ומוזמנים לראיון, עלינו ליצור בידול בקורות החיים שלנו. בידול ניתן ליצור באמצעות הוספת תמונת פרופיל שלנו, על ידי הוספת ציטוט שמשקף משהו עלינו או מסר שנרצה להעביר. האומנותיים מבינינו יכולו לעצב את הדף באופן מעניין ושונה. עלינו ליצור בידול אבל לא להגזים. כלומר אם מדובר במשרה ניהולית, עודף עיצוב יכול ליצור רושם של הדגשת התפל. אך אם מדובר במשרה של הפקה, עיצוב או תחום אחר יצירתי יהיה מקום להשקיע מאמצים רבים בבידול. כלומר יש להתאים את הבידול לאופי המשרה.

הדגשת היחודיות

בתור מישהי שקראה אלפי קורות חיים בחייה, אין משהו חסר משמעות כמו לקרוא על פירוט תפקיד שברור לקורא מהו. כלומר הנטייה שלנו לפרט מתחת לשורה של איש מכירות מה עושה איש מכירות היא מיותרת. במקום זאת עלינו להדגיש את מה מייחד אותנו ולמה כדאי לשכור את שירותינו. עדיף לספר על הצלחות, על כישורים מיוחדים כמו הגדלת כמות המכירות, יצירת יוזמות שיווקיות או חתימה על הסכם ששווה מליונים. עלינו לפרט מתחת לכל משרה, תחום אחר בו הצטיינו, מיומנות אחרת בה נחנו. הרבה מאוד אנשים יכתבו על הניסיון המקצועי שלהם, אבל מעט מאוד יכתבו על הניסיון המוצלח שלהם.

התאמה למשרה

בתהליך חיפוש העבודה אנחנו מרגישים לפעמים כמו פקידים טכניים שלוחצים SEND ושולחים עוד ועוד קורות חיים, עד שאנחנו שוכחים לתת את הדעת לתוכן המשרה המשתנה. אם נשלח את אותם קורות חיים בדיוק למשרה של ניהול, שירות או ייעוץ מקצועי, אנחנו חוטאים למטרה. אנחנו סומכים על מקבל קורות החיים שיעשה את הבדיקה וההתאמה למשרה, במקום שנעשה זאת עבורו. זוכרים שעלינו להקל על קבלת ההחלטה שלו לקרא לנו לראיון עבודה? עלינו להתאים שורה, שורה למשרה המבוקשת. להתאים את המיומנויות, הכישורים וההצלחות שלנו, לתיאור המשרה המבוקשת. עלינו להראות שאנחנו באופן הכי מדוייק "נולדנו" למשרה הזו.

אמינות

קורות חיים יכולים "ליפול" על אמינות יותר מהכל. אנשים נוטים להשמיט שנים בתקווה שאף אחד לא ישים לב, אנשים משמיטים גיל, מצב משפחתי בתקווה שהנתונים האלה לא יפסלו אותם. ההיפך הוא הנכון, השמטה יוצרת חוסר אמינות. חוסר דיוק ובהירות יוצרים חוסר אמינות. עלינו לסייע למקבל קורות החיים ככל שנוכל. להבהיר מה עשינו כל שנה ושנה, היכן אנחנו גרים במדוייק ואם מדובר בישוב לא מוכר לכתב לאיזה ישוב הוא קרוב, מהו המצב המשפחתי שלנו ומהו הגיל שלנו, מה למדנו ומאיזו שנה ועד איזו שנה.

קשר אישי

עלינו לזכור שמקבל קורות החיים הוא אדם, בדיוק כמונו, שעל מנת לרצות לפגוש אותנו, עליו להתחבר אלינו. אם נכביר בתיאורים של תפקידים, השכלה וידע טכני לא נצליח להגיע אל הלב שלו. עלינו להוסיף, רצוי בתחילת המסמך, כמה שורות המציינות את הכישורים שלנו בתיאור רגשי ונוגע. משפט כמו "אני אוהבת אנשים ולהיות בנתינה הופך אותי לאישה טובה יותר", מאוד יעשה את העבודה כשמדובר במשרת שירות והרבה יותר מלכתב "שירותית, בעלת יכולת תקשרת גבוהה". מעבר לכך מומלץ להוסיף דף מקדים בו נתאר עד כמה אנחנו רוצים את התפקיד ומתלהבים מהאפשרות לעבוד בחברה המדוברת. במכתב זה נבליט שוב בכמה שורות את היכולות שלנו ואת ההתאמה למשרה.

כעת, גשו לעבודה. שדרגו את קורות החיים שלכם ואם תצליחו ליהנות מכך, סביר להניח שגם מי שיקרא אותם ירגיש כך. בהצלחה.

אל תשכחו לחשוב בצורה חיובית. מה? לא יודעים איך? אז אתם חייבים לקרוא את המאמר על חשיבה חיובית:  להאסה אפסו ,אשה מפרחים, ונגן סקסופון – איך כל זה קשור לחשיבה חיובית?

כתיבת תגובה