fbpx

ייעוץ ממוקד ליצירת זוגיות בפסיכודרמה בתל אביב ובמרכז

יועצת לבניית זוגיות  בפסיכודרמה בתל אביב
משלבת כלים מעולם הפסיכודרמה והאימון

ההתמחות שלי היא לסייע לאנשים שמוצאים עצמם במשברים קבועים בזוגיות ,עם קונפליקטים, חוסר הסכמות. חוסר קשר, מריבות, כאלה שחוו בגידה ומתקשים להשתקם. כאלה המרגישים שדווקא במקום בו הם אמורים להרגיש בטוחים, הם מרגישים מוקטנים, חסרי ערך וחסרי יכולת הדדית לשתף ולבנות אינטימיות. ולכן מתקשים פעם אחר פעם ליצור זוגיות לחיים.

כאלה המנסים לבנות זוגיות שנייה או שלישית ופעם אחר פעם, חווים קשיים , כי, כן, לבנות זוגיות חדשה, אחרי גירושין או אלמנות, במיוחד כיש ילדים לשני בני הזוג. זה לגמרי לא פשוט. קצת כמו למזג בין שני ארגונים, כשלכל ארגון יש את ההרגלים וההתנהלות שלו.

הסיבה העיקרית , להגעה לייעוץ למציאת זוגיות, נעוצה בכך שרוב האנשים מתקשים לייצור אמון, אינטימיות ותקשורת זוגית תקינה. מה שבא לידי ביטוי בריבים קשים ואפילו אלימות מילולית. מריבות שנמשכות תקופות ארוכות ללא שיח וללא מגע מיני, עד כדי פירוק הקשר וחשש לנסות להיכנס לזוגיות.

יש כאלה אשר נושאים צלקות מתוך ילדותם. הורים שהתגרשו, בגידה, נטישה של אחד מבני הזוג ולעיתים אף נטישה שלהם כילדים. חוויה של ילדות ללא ביטחון בסיסי , עם פחדים וקשיים רבים.

 

מה מייחד את הדרך שלי?

המודל עליו אני נשענת מתבסס על ששתי שיטות שונות או שני מודלים שונים, המשלימים האחד את השני.
האחת היא הפסיכודרמה- "הדרמה של הנפש" – מודל טיפולי
השנייה שיטה אימונית- מודל מעשי

 

הדרך שלי המשלבת מודליים מעולם הפסיכודרמה  והאימון ,  מאפשרת חשיפה של תפיסות אישיות של המגיעים אלי, כאלה שהן גלויות וכאלה שהן סמויות ולא מודעות, אך עדיין בעלות משמעות והשפעה על היכולת לייצור מערכת הזוגית.  לעיתים קרובות , אין מודעות לגבי צרכים  אישיים ושל בני הזוג הפוטנציאלים., עם קושי להבין מה ולמה חשוב לבן/ת הזוג, מהם הגבולות האישיים , מה משמח  ועוד. באמצעות מודלים מגוונים, טיפוליים ומעשיים המסייעים להיות במגע ישיר עם הכאב והתסכול בזוגיות , הרגישויות, הצרכים, דפוסים יוצרי תקיעות וכמובן גם לכל מה מהווה נקודות חוזק אישיות ומודעות עצמית לגבי האיכויות והמסוגלות. בתוך התהליך מפתחים יכולת להפריד בין הפחדים והחששות הקשורים לעבר הן כילדים והן כבוגרים , במערכות זוגיות שנגמרו. הפרדה זו מאפשרת  לראות את העצמי כמו את האחר, במבט ברור ובהיר יותר. אפשרות ליצירת שיח אינטימי, פחות שיפוטי. ויותר מקבל.

הכלים האימוניים,  והפסיכו- דרמאטיסטים, מאפשרים שיח אישי וזוגי בהיר, היוצר הבחנה בין "אני" ל"אנחנו", פתוח יכולת לאחריות אישית וזוגית ויצירת שיח זוגי עמוק במפגשים קצרי מוקד,

על מה מתבסס התהליך?

  • העמקה במה הביא לקושי יצירת זוגיות
  •  בניית מטרה ברורה  מהתהליך.
  • הבנה ומיקוד הצרכים והרצונות ,
  • המודלים האישיים המשפיעים והתוקעים יצירת זוגיות
  • נתינת מקום לכאב ולפגיעות האישיים שנוצרו  מניסיונות כושלים מהעבר.
  • בניית יכולת הפרדה בין ה"אני" לבן/ת הזוג..  מה שיוצר אפשרות חדשה להקשבה עצמית והכלה.
  • פיתוח הבנה שאין מדובר במלחמה או באינטרסים מנוגדים.
  • תרגול לתקשר את הכאב, את הפחד, את הקונפליקטים העצמיים המקשים על בניית זוגיות, בדרך בריאה ולא בדרך הרסנית.

בחלק זה של התהליך תקבלו כלים מעשיים וממוקדים, אשר תתרגלו אותם בהתחלה איתי, ולאחר מכן עם עצמכם ובזוגיות העתידית שתבנה.

כלים מעשיים לניהול קונפליקטים

לכל אדם, יש קונפליקטים עם עצמו.

מריבות וקונפליקטים נתפסים בדרך כלל "כאויבים" .

בתהליך תגלו שקונפליקטים, מצמיחים את העצמיות, יוצרים ומעצימים את היכולות האישיות לבניית זוגיות.

 

 

כתיבת תגובה