fbpx

אימון אישי – מה המחיר שאשלם אם אלך לאימון אישי?

הרבה אנשים מתקשים לקחת את ההחלטה ללכת לאימון אישי, לטיפול או לייעוץ זוגי.
הם מרגישים תקועים בדרך כלל באחד התחומים : זוגיות, קריירה ו/או הערכה עצמית וביטחון עצמי נמוכים, אבל לא מסוגלים לבצע את הצעד.
לא מסוגלים לקבוע פגישה כדי להתחיל לנוע קדימה. וגם אם אוזרים אומץ להשאיר פרטים כדי לברר, מאבדים את האומץ שניה אחרי, מתחרטים ולא קובעים את הפגישה עצמה.
יש כאלה שמגדילים לעשות וממש "עובדים" על עצמם. הם משאירים פרטים או מתקשרים לברר פרטים ואז ראו זה פלא מקבלים כתשובות את כל התירוצים החד משמעיים, לכאורה, ללמה באמת לא כדאי שילכו לאימון אישי: זה יקר, זה רחוק, המאמן/מאמנת נשמע/ת מתנשא/ת, זה לא באמת יעזור לי.
הרבה סיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו כדי לא לזוז, כדי לא לצאת מאזור הנוחות המוכר לנו, גם  אם אנחנו ממש סובלים. גם אם אנחנו לא מצליחים ליצור זוגיות מתמשכת, גם אם לא מצליחים להעביר בבית שלנו שבוע אחד בלי מריבות וויכוחים, גם אם מרגישים בדידות נוראית עם או בלי קשר, גם אם לא מתקדמים בעבודה ולא מצליחים למצות את הפוטנציאל שלנו. גם אם אנחנו יום יום קמים במצב רוח רע, כמעט דכאון וכשאנחנו מסתכלים על המראה אנחנו רואים גבר או אישה כבויים. גם אם אנחנו לא אוהבים שום דבר בנו, לא את המראה שלנו, לא את ההתנהגות שלנו ולא את המחשבות שלנו.
חשוב להבין כשבוחרים להתחיל תהליך של שינוי, כאשר הולכים לאימון אישי משלמים הרבה מחירים. אמנה כאן את שלושת המחירים המרכזיים:

  • מחיר כספי – הרבה פעמים זהו החסם המשמעותי, לפחות זה שאנחנו מאמינים לו. אנחנו אומרים לעצמנו, אם היה לי הרבה כסף, ברור שהייתי הולך, כל החיים הייתי הולך. תהליך של אימון או טיפול אישי הוא יקר. כאשר הולכים לפגישה שבועית העלויות מגיעות לאלפי שקלים בחודש, הוצאה לא פשוטה עבור הרבה מאוד אנשים. אבל בפועל זה לא מדוייק. המחיר שאנחנו משלמים כיום, עולים לנו הרבה יותר. תשאלו את עצמכם למה? הרי אנחנו משלמים מחיר רגשי ופה מדובר במחיר כספי. שוב לא מדוייק. אנשים שמחים יותר, אנשים שלא יבזבזו אנרגיות על מה שמעכב אותם, יהיו פרודוקטיביים יותר, יתקדמו יותר מבחינת קריירה או ניהול עסק, יוכלו לחשוב קדימה ולנהל תכניות כלכליות. לכן הרווח הכספי עולה על המחיר בסופו של דבר. העניין המרכזי הוא הרשות שאנחנו נותנים לעצמנו. הרי אם היתה מתגלה חלילה מחלה כלשהי, אם אם המזגן, או הצנרת בבית היו מתקלקלים לנו, האם לא היינו מרשים לעצמנו לשלם עבור התיקונים?
  • מחיר הזמן – איך להכניס עוד משהו לחיים שלי. לא מעט אני פוגשת אנשים עסוקים שזמן הפגישה האפשרי היחיד איתם הוא 7 בבוקר או 22 בערב. הם רצים ממשימה למשימה בלי לנשום. לעיתים עובדים בכמה עבודות. לעיתים מפרנסים שני בתים. אז איך אפשר להכניס עוד שעה שבועית ומעבר לכך. חלק גדול מן התהליך אינו מסתכם בשעה אחת, במהלך השבוע יתכנו משימות, תהיה התעסקות רגשית ולא נראה שיש מקום לכך בחיים. שוב בפועל זה לא מדוייק. כאשר אנחנו סובלים, כאשר אנחנו כואבים, כשאנחנו מבזבזים אנרגיה רגשית על מחשבות טורדניות, על כעס, על תחושות של חוסר אונים, הימים שלנו לא יעילים. אנחנו לא באמת יכולים לנצל את הזמן שלנו באופן הטוב ביותר. אנחנו מושקעים רגשית במקומות שקשה לנו, וגם אנחנו מעסיקים את עצמנו עד מעל הראש, כדי לא להרגיש את הרגשות הקשים, זה נמצא שם בפנים, זה נושם, זה בועט וזה מפעיל אותנו. כך ששעה בשבוע שנשקיע בעצמנו, עשויה לפנות לנו זמן ולא להיפך. מעבר לכך הרשות שאתן לעצמי לקחת זמן שיהיה רק שלי, לדבר על עצמי, להתמודד עם מה שקשה לי. הרשות הזו היא כבר התחלה של שינוי, היא כבר התחלה של ליצור מציאות חדשה בה אני מנהל, מוביל ולא נגרר.
  • מחיר רגשי – אין דבר שיותר קשה לנו מלהניע את עצמנו לשינוי. רב האנשים שעושים ספורט מכירים את התחושה הזו. הפער הגדול בין הרגע שלפני, בו כל מה שאנחנו רוצים זה לשבת בנחת ולשתות עוד כוס קפה, לבין הרגע שאחרי, מלאי אנרגית חיים ושמחה כי עשינו למען עצמנו. מי שעושה ספורט גם יודע שבתחילת הדרך או כשמתאמנים בדרך חדשה סביר להניח שהשרירים יתפסו לנו. כך כשמתחילים תהליך של אימון אישי. כשמתחילים לשנות זה ממש לא נעים. הנפש כואבת לנו. אנחנו רגילים לרצות ופתאם אנחנו אומרים "לא". אנחנו חשים בגוף התנגדות למצב החדש. זה מפחיד אותנו. זה לא נעים לנו. אנחנו רגילים לריב כל הזמן עם בן/בת הזוג שלנו ופתאם אנחנו מדברים אליו/אליה ברכות. זה לא נעים לנו. אנחנו מרגישים שבכל רגע הכל יכול להתהפך לרעתנו. לוקח זמן לראות את הרווחים מהמצב החדש. לוקח זמן לגוף ולנפש שלנו לקבל את השינוי. לראות שאפשר גם אחרת, להתרגל לדפוסי מחשבה, רגש והתנהגות חדשים. את המחיר הזה של המעבר, של השינוי, אנחנו מתים מפחד לשלם. תקופה המעבר היא הקשה מכל. דמיינו זוג מתגרש. העולם מתהפך. המצב הכלכלי, המצב של הילדים, ההתמודדות עם הלבד. הרבה מאוד מחירים שמשלמים בדרך. עד ליצירת מצב חדש של חיים שיש בהם שמחה, זוגיות, ביטחון, יציבות לוקח זמן. בנתיים מרגישים רק את מחירי השינוי. לכן זוגות רבים שסובלים מאוד לא הולכים לייעוץ זוגי. כי החשש שהכל התפרק נורא מהסבל היומיומי. כך שגם אם יש סיכוי לבנות משהו חדש, קשה לנו לשלם את המחיר הרגשי של השינוי.

אז כן, אם אתם בוחרים לעשות שינוי, תסכימו לשלם מחירים. מחירים של משאבי זמן, כסף ומחירים של השקעה וטלטלה רגשית. תוכלו לדמיין עסק מצליח שלא שילם מחירים בדרך? תוכלו לדמיין טייס או רופאה שסיימו את מסלול ההכשרה וההתמחות שלי לשלם מחירים בדרך? אם אתם רוצים להצליח, עליכם להסכים לשלם מחירים. את מחיר ההתמודדות אם האוטומט הכי גדול שלנו, להישאר באזור המוכר, החם, גם אם הלא נעים, של הנוחות.

רגע אחד! את המאמר שלנו על קבלת החלטות כבר קראתם?! אם לא הכנסו לקישור הבא:אימון אישי בקבלת החלטות

כתיבת תגובה