fbpx

בחינת השפה שלנו – גלית קדמי ביבר | אימון לשינוי ברחובות | התמודדות ברחובות | מאמן אישי ברחובות | אימון תיקשורת ברחובות | טיפול זוגי ברחובות

כאשר אנחנו רוצים ליצור שינוי במציאות שלנו מאוד חשוב שנתחיל בהבנת המציאות הקיימת. שנדע מהי נקודת הפתיחה שלנו, מהו המצוי על מנת להגדיר את הרצוי. גם כאן נוכל להשתמש בשפה שלנו. כמו שבוחנים מציאות, חשוב לבחון את השפה שלנו, כמו תחת מיקרוסקופ.

על מנת לברר את השפה שלנו נשתמש בשלושה כלים.:

האחד – בחינה מדוקדקת של המילים בהן אנחנו בוחרים להשתמש. בוחרים להשתמש? לרב אנו מדברים ואומרים דברים באופן אוטומטי, מתוך הרגל ולא באמת בוחרים מה נאמר. בחירת המילים היא התחלה של יצירת חיים של ניהול עצמי. אנחנו בוחרים ליצור לעצמנו את המציאות שלנו ולא נגררים לתוך דפוסים והרגלים מוכרים. כל אדם מפרש באופן אישי וסובייקטיבי את המילים השונות. מהי הצלחה? מהי שמחה? מהי חברות? מהו כישלון? מהי אהבה? כאשר נגדיר לעצמנו מילים משמעותיות נוכל להשתמש בהן מתוך בחירה ולקיחת אחריות.

תרגיל אישי

מדריך לקרבה בזוגיות

נגדיר את המילים הבאות :

הצלחה

כישלון

אושר

עבודה

חופש

ביטחון

הכלי השני – נבחן מה התפקיד של מילים אשר אינן בהקשרן.  אני "חוטף" שוקולד, אני "כלוא" בעבודה הזו, אני מרגישה "תקועה" בקשר הזה, בא לי "להשתולל" עם הארוחה הזו, זה "חונק" אותי, אני "נלחם כמו נמר". מה בין חטיפה לשוקולד, מה בין כלא לעבודה, מה בין תקיעות לקשר או בין השתוללות לארוחה, האם אנחנו במלחמה ולמה נמר? מילים אשר אינן בהקשרן באות לבטא מטען רגשי שטומן בחובו אינפורמציה חשובה.

כאשר נעצור במשפטים כאלה, נוכל ללמוד על עצמנו הרבה. נבין באילו מקומות בדיוק נרצה לשנות את המציאות שלנו. וגם פה בעצם זה שנחליף את המילים במשפט אנחנו מתחילים לשנות את המציאות שלנו.

הכלי השלישי – איתור מילים או ביטויים שחוזרים על עצמם באופן בולט.  בדיוק כמו הרגלים שלנו, דפוסים שאנחנו חוזרים ועושים שוב ושוב, כך אנחנו משתמשים בביטויים שחוזרים על עצמם. אנשים רבים, לרב צעירים, משתמשים בכל משפט שני במילה "כאילו". יש אנשים שהמילה  "ברור" שגורה בפיהם. מתאמנים רבים עונים "לא יודע/ת", באופן אוטומטי על כל שאלה. כולנו חוזרים על מילה או ביטוי ויש לכך משמעות. על מנת לשנות הרגלים נוכל להתחיל בשינוי השפה ולכן מי שמשתמש במילה כאילו, אחרי כל משפט, מאחר והוא מרגיש לא ברור, מאחר והוא לא מרגיש בטוח להיות חד משמעי ויספיק להשתמש במילה הזו, הוא מתחיל לקחת אחריות על המשפטים שלו ומכאן על המציאות שלו.

גלית קדמי ביבר, מאמנת אישית ועסקית ברחובות ובתל אביב, 050-7417040

תואר שני במנהל עסקים ושיווק

galitkbi@zahav.net.il

מאמנת אישית להצלחה בקריירה, בעסקים ובזוגיות

תואר שני במנהל עסקים ושיווק, לימודי טיפול בפסיכודרמה

קרבה בזוגיות - מתנה

כתיבת תגובה