fbpx

זוגיות שניה – איך מצליחים בזוגיות שנייה

זוגיות שניה – למה זה כל כך קשה?

זוגות המחליטים להכנס לזוגיות שניה או שלישית חדשה, בשלבים שונים בחייהם, נתקלים בהרבה שאלות והתלבטויות המובילות לעיתים לחיכוכים בין בני הזוג ואף לעימותים מיותרים, כגון:

  • האם יש לשמור על גבולות הגדרות הסדרי הראייה מול הילדים או לאפשר "בית פתוח"
  • האם להחליט על תקציב שכל אחד מבני הזוג מביא לבית המשותף או לאחד חשבונות?
  • מה לעשות וכיצד להגן על נכסים/הון שהביא כל אחד מבני הזוג?
  • האם לאפשר לבן הזוג להיות סמכותי מול הילדים שאינם שלו?
  • האם לאפשר לילדים "להרגיש בבית" בבית החדש או לקבוע כללים אחרים?
  • איזו חלוקת תפקידים ואחריות לקבוע בין בני הזוג?
  • איך להתמודד עם ילד שאינו מכיר או אינו רוצה לפגוש את בן/בת הזוג?
  • האם לגור יחד, לחוד ומתי נכון לעשות את זה?

הרבה זוגות מגיעים למצב בו הם אומרים "היא מתנהגת בדיוק כמו הבת זוג הקודמת שלי", או "בשביל מה עשיתי את כל השינוי הגדול הזה וגם הבן זוג החדש שלי לא מבין אותי". אמירות שמעידות על שחזור דפוסים מהעבר ויכולים להביא למצב חדש של תסכול זוגי.

על מנת ליצור זוגיות שניה תומכת, זוגיות שנייה שמעצימה את כל אחד מבני הזוג חשוב לפתח תקשרת פתוחה, כנה, ללמוד לדבר על הדברים. ללמוד לקבל פערים והבדלים בגישה ולבנות הסכמות בתחומים שונים שמהווים נקודת מפגש לרב לשתי נקודות מבט שונות, שבהן כל אחד משני בני הזוג "צודק". לא לטייח את הדברים, להעלות אותם קשים ככל שיהיו ולהתמודד איתם, יוצר בסיס להתפתחות הזוגיות, לחיזוק האינטימיות והאהבה, ולשמירה על בית ומשפחה שיש בהם אווירה שלווה, שמחה אשר תומכת את כל בני הבית. שאלות לא פתורות הנוגעות לזוגיות שניה ולבית החדש מביאות עימן שאלות וספקות לגבי הרצון והסיכוי ליצירת זוגיות מיטבית, שאלות וספקות לגבי הסיכוי לקיים בית שמהווה קרקע בטוחה ופורייה לצמיחת כל פרט, האני, הזוגיות והילדים. זוגות רבים "מוצאים את עצמם" תוך זמן קצר בדיוק באותו מילכוד אותו חוו בזוגיות שפירקו, חסרי אונים אל מול היום יום המייגע, שמביא עימו עוד ועוד בעיות וקשיים.

זוגיות שנייה- סוד ההצלחה ליצירת זוגיות מיטבית טמון בשני מרכיבים: האחד לתקשר את הנושאים שחשובים לנו, בלי בהלה ולחץ , השני להיעזר באנשי מקצוע שונים כדי לא לשחזר טעויות.

עבור זוגות רבים יצירת הסכם ממון, בסיוע עורך דין מלווה בהתנגדות של אחד הצדדים. המחשבה היא שהסכם מיועד למי שנמצא בריב קשה או מי שמאוד חושד בשני, הסכם נועד למי שיש לו ממון גדול ורוצה להגן על עצמו, הסכם נועד למי שאין לו יכולת לדבר ואנחנו אוהבים אחד את השני. בפועל, ליצור הסכם ממון מייצר שקט בייחוד במשפחות מעורבות בהן כל צד דואג לאינטרסים של הילדים ויחד עם זה דואג לכל אחד מבני הזוג. דבר שחוסך עימותים עתידיים ועדיף שיעשה ממקום של רוגע ואהבה.

על מנת ליצור תהליך מיטבי של גיבוש זוגיות שניה כשיש ילדים בתמונה כדאי להסתייע באנשי מקצוע משלושה תחומים: ייעוץ זוגי, יועץ חינוכי או מדריך הורים ועו"ד המתמחה בדיני משפחה.

אנשי המקצוע יספקו מענה בשלושה תחומים:

האחד התחום החינוכי = תוך התייחסות מירבית לטובת הילדים

השני התחום הזוגי = תוך התייחסות מירבית לשימור והצמחת הזוגיות

והשלישי התחום הכלכלי = תוך לקיחה בחשבון של היבטים משפטיים במקרה שירצו בני הזוג ליצור הסכם ממון או צוואה המאושרים ע"י בית משפט.

יש סיכוי לזוגיות שניה מוצלחת שעולה בהרבה על הזוגיות הראשונה, כל שיש לעשות הוא לעצור, להקדיש זמן ליצירת הבנות והסכמות ומשם הדרך הרבה יותר קלה.

כתיבת תגובה